Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Zaproszenie do udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej

Szanowni Państwo,
Katedra Andragogiki (Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego) w partnerstwie z Akademickim Towarzystwem Andragogicznym zaprasza do udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. “Przestrzenie uczenia się dorosłych” organizowanej w Warszawie w dniach 7-8 maja 2020 r. Patronami Konferencji są Czeska Społeczność Andragogiczna oraz Europejska Platforma na rzecz Uczenia się Dorosłych w Europie.

Zapraszamy Państwa do debaty poświęconej przestrzeniom całożyciowego uczenia się dorosłych. Celem obrad będzie teoretyczna refleksja, prezentacja wyników badań oraz dialog, związany ze współczesnymi obszarami, modelami, celami i funkcjami uczenia się dorosłych. Nasz projekt jest ściśle związany z realizacją Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ na rok 2030, wpisuje się bezpośrednio w ideę celu 4: “Dobra jakość edukacji”€, a także nawiązuje do kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (Europejskie Ramy Odniesienia, UE 2018). 
Szczegóły dotyczące konferencji znajdą Państwo na stronie internetowej: https://www.pedagog.uw.edu.pl/sal2020/
Spotkanie zostanie poświęcone trzem płaszczyznom praktyk edukacyjnych. Pierwszą z nich będą nieformalne obszary uczenia się. Szczególną uwagę chcemy poświęcić (auto)refleksji modelowanej strumieniem informacyjnym oraz doświadczeniem a nawet wiedzą potoczną. Zwrot ku pozytywnemu wartościowaniu idei lokalności i zaangażowania społecznego skłania do pogłębionego namysłu nad edukacją środowiskową. Wszelkie działania, przebiegające w mikroświatach życia konkretnego człowieka, w których – przyjmując postawę open-learners – przyswaja on wiedzę, kształtuje wartości i umiejętności, warte są naukowego namysłu i wymiany refleksji. Badania nad uczeniem się zorientowanym na zaspokajanie zainteresowań, uczestnictwo w kulturze oraz (nie)uświadomioną rolę nowoczesnych technologii w aktach i procesach edukacyjnych stanowią równie interesujące pola dociekań. Druga płaszczyzna, związana z aktywnością w sferze pozaformalnej, jest przestrzenią, w której zachodzą intensywne zmiany. Działalność stowarzyszeń, fundacji, popularyzacja wiedzy, praca ośrodków edukacji otwartej, sektor niepublicznych usług edukacyjnych, komercyjnych kursów, warsztatów, szkoleń, a także poświęconych własnemu rozwojowi form łączonych, to istotna przestrzeń badań, porównań i analiz mogących służyć pomnażaniu wiedzy andragogicznej. Interesującym problemem dla teoretyków i badaczy edukacji dorosłych mogą być indywidualne strategie konstruowania kompetencyjnego portfolio. Intrygujące mogą okazać się porównania obrazujące systemy pozaformalnej edukacji, a także rozważania na temat potrzeb edukacyjnych dorosłych będących np. konsekwencją rozwoju światowego rynku pracy, migracji ludności czy postępu technologicznego. Trzecią, w ostatnich dziesięcioleciach zaniedbywaną, a wartą eksploracji przestrzenią, jest edukacja instytucjonalna. Obszar ten wydaje się szczególnie interesujący w świetle możliwości dokonania porównań międzynarodowych, przede wszystkim analiz związanych ze specyfiką systemów edukacji dorosłych w krajach zaproszonych do konferencyjnej debaty. Inny istotny aspekt rozważań stanowić mogą przeobrażenia zachodzące w obszarze formalnej edukacji dorosłych w ciągu ostatniej dekady, roli nauczyciela/edukatora, innowacyjnej metodyki i in.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o włączenie się do dyskusji, podzielenie się wynikami własnych badań i analiz. Oczekujemy różnorodnych form wypowiedzi: referaty (w tym wykładane), komunikaty z badań, postery (plakaty naukowe), warsztaty, etiudy multimedialne etc., a także samej obecności w tym wydarzeniu, bez konieczności zgłaszania wystąpienia. Serdecznie zapraszamy!
W imieniu Komitetu Naukowo-Organizacyjnego
Zofia Szarota
PARTNERSTWO: Akademickie Towarzystwo Andragogiczne [www.ata.edu.pl]
PATRONAT:
Česká Andragogická Společnost [www.candrs.cz]
EPALE – Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie [epale.ec.europa.eu]
KOMITET NAUKOWY
prof. Agnieszka Bron, Stockholm University (Szwecja)
prof. dr hab. Elżbieta Dubas, Uniwersytet Łódzki (Polska)
dr hab. Artur Fabiś, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (Polska)
dr hab. Wojciech Horyń, prof. ucz., Akademia Wojsk Lądowych (Polska)
prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, Univerzita Mateja Bela, Banska Bystrica (Słowacja)
prof. Nadiia Lutsan, Podkarpacki Uniwersytet Narodowy im. Wasyla Stefanyka (Ukraina)
dr Tomasz Maliszewski, Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni (Polska)
dr hab. Agnieszka Naumiuk, Uniwersytet Warszawski (Polska)
dr Adrianna Nizińska, University of Gothenburg (Szwecja)
doc. PaedDr. Ivan Pavlov, PhD., Univerzita Mateja Bela, Banska Bystrica (Słowacja)
dr Krzysztof Pierścieniak, Uniwersytet Warszawski (Polska)
prof. dr hab. Ewa Solarczyk-Ambrozik, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Polska)
dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec,
prof. ucz., Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Polska)
dr hab. Agnieszka Stopińska-Pająk, prof. ucz., Akademia Wyższej Szkoły Biznesu (Polska)
dr hab. Zofia Szarota, prof. ucz., Uniwersytet Warszawski (Polska) –
Przewodnicząca Olga Toderash, Nur-Sultan (Kazachstan)
prof. PhDr. Jaroslav Veteška, MBA, Ph.D., Univerzita Karlova (Czechy)
prof. dr hab. Anna Wiłkomirska, Uniwersytet Warszawski (Polska)
prof. Susan M. Yelich Biniecki, Ph.D., Kansas State University (USA)
dr Tatyana Zelenova, Jarosławski Państwowy Uniwersytet im. P. G. Demidowa (Rosja)
dr hab. Anna Zielińska, prof. ucz., Uniwersytet Warszawski (Polska)
KOMITET ORGANIZACYJNY
Przewodnicząca: dr hab. Zofia Szarota, prof. ucz.
Sekretarze: dr Monika Gromadzka, dr Zuzanna Wojciechowska
Członkowie: dr Ewa Dębska, dr Anna Marianowska, mgr Danuta Parlak, dr Krzysztof Pierścieniak