Uniwersytet Warszawski Wydział Pedagogiczny UW
Strona Główna  |  Rekrutacja 2018/2019  |  Poczta  |  Poczta UW  |  Szukaj  |  Linki  |  English Version  |  USOS  |  APD

Pracownicy

[Login]

  

mgr Paulina Marchlik, asystent naukowy

Jednostka:  Katedra Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją

Zainteresowania naukowe:  przedwczesne kończenie edukacji, młodzież zagrożona, młodzież ryzyka, kształcenie językowe, kształcenie nauczycieli języka angielskiego

Wybrane publikacje:  Marchlik P., Wrona A.& Tomaszewska-Pękała H.. (2018). Struggling against the waves or taking another course. School disengagement in the educational trajectories of early school leavers from Warsaw, w: L. Van Praag, W. Nouwen, R. Van Caudenberg, N. Clycq, C. Timmerman (red.), Comparative Perspectives on Early School Leaving in the European Union, Routledge.

Araújo H.C., Macedo E., Bethoui A., Tomaszewska-Pękała H., Marchlik P., Wrona A. & Rocha C. (2018). Shaping the policies towards early school leaving in Portugal, Sweden and Poland, w: L. Van Praag, W. Nouwen, R. Van Caudenberg, N. Clycq, C. Timmerman (red.), Comparative Perspectives on Early School Leaving in the European Union, Routledge.

Tomaszewska-Pękała, H., Wrona, A. & Marchlik, P., (2017). Nauczyciele wobec problemu przedwczesnego kończenia nauki szkolnej, w: J. Madalińska Michalak (red.), O nową jakość edukacji nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, s. 409–428.

Tomaszewska-Pękała, H., Marchlik, P., & Wrona, A. (2017). Finding inspiring practices on how to prevent ESL and school disengagement. Lessons from the educational trajectories of youth at risk from nine EU countries. Warsaw: Faculty of Education, University of Warsaw.

Marchlik, P. & Tomaszewska-Pękała, H. (2016). Importance and dimensions of ESL in Poland – school staff’s perception, Kwartalnik Pedagogiczny, 4(242), 156–169.

Marchlik, P. (2016). When foreigners join the class. Changes in the university classroom environment – a “cost-benefit” analysis, Kwartalnik Pedagogiczny, 3(241), 126–134.

Tomaszewska-Pękała, H., Marchlik, P., & Wrona, A. (2015). Between school and work: Vocational education and the policy against early school leaving in Poland, Educação, Sociedade & Culturas, 45, 75–98.

E-mail:  p.marchlik@uw.edu.pl

Dyżur:  pok. 509, czwartek 15.30 - 17.00 (proszę o wcześniejszy kontakt mailowy)

Pliki cookies w naszym serwisie  |  Ochrona przed spamem  |  Redaktor merytoryczny  |  Webmaster  |  Login