dr Aleksandra Szyller
adiunkt
Zakład Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli
Koordynator modułu praktyk
Prowadzone zajęcia:
•Dydaktyka nauczania początkowego
•Edukacja językowa małego dziecka
•Edukacja medialna
•Edukacja przyrodnicza
•Jezyk polski dla nauczycieli
•Metody aktywizujące w przedszkolu i szkole
•Nauczyciel w przedszkolu
•Nauczyciel w szkole
•Nauka i technologia
•Ocenianie w szkole
•Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
•Pracownia problemów opiekuńczo-wychowawczych
•Projektowanie pracy w przedszkolu
•Projektowanie pracy w szkole
•Praktyka pedagogiczna asystencka w szkole
•Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu
•Praktyka nauczycielska ciągła (szkoła)
•Praktyka nauczycielska dyplomowa (przedszkole)
•Praktyka nauczycielska dyplomowa (szkoła)
•Praktyka nauczycielska śródroczna (szkoła)
Prowadzone zajęcia:
•Dydaktyka nauczania początkowego
•Edukacja językowa małego dziecka
•Edukacja medialna
•Edukacja przyrodnicza
•Jezyk polski dla nauczycieli
•Metody aktywizujące w przedszkolu i szkole
•Nauczyciel w przedszkolu
•Nauczyciel w szkole
•Nauka i technologia
•Ocenianie w szkole
•Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
•Pracownia problemów opiekuńczo-wychowawczych
•Projektowanie pracy w przedszkolu
•Projektowanie pracy w szkole
•Praktyka pedagogiczna asystencka w szkole
•Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu
•Praktyka nauczycielska ciągła (szkoła)
•Praktyka nauczycielska dyplomowa (przedszkole)
•Praktyka nauczycielska dyplomowa (szkoła)
•Praktyka nauczycielska śródroczna (szkoła)
szyllerola@gmail.com
228
Zainteresowania naukowe:
Literatura dziecięca, media (TIK) w edukacji, edukacja językowa w nauczaniu najmłodszych, psychologia rozwojowa dziecka, gry planszowe w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Wybrane publikacje:
- Sztuki plastyczne w naiwnych teoriach uczniów edukacji wczesnoszkolnej, Problemy Wczesnej Edukacji 2019 Zeszyt 44
- Pięciolatek, Plac Zabaw, WSIP 2018 – pakiet dla przedszkolaków: Karty Pracy, Wyprawka, Przewodniki dla Nauczycieli, Niezbędnik
- Bezrefleksyjna codzienność refleksyjnych uczniów, czyli polska edukacja wczesnoszkolna z podręcznikiem w tle, Problemy Wczesnej Edukacji 1/40, 2018
- Podręczniki zintegrowane dla edukacji wczesnoszkolnej – koncepcja autorów a perspektywa uczniowska, Forum Pedagogiczne, 2/2018
- Podręczniki dla edukacji zintegrowanej z perspektywy dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2018
- Podręczniki dla edukacji zintegrowanej z perspektywy uczniów, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2018
- Dyskurs podręcznikowy a dyskurs dziecięcy - odmienne sposoby spostrzegania rzeczywistości, Problemy Wczesnej Edukacji. Tom: 2017/12 Zeszyt: 38, 2017
- Bezrefleksyjna codzienność refleksyjnych uczniów, czyli polska edukacja wczesnoszkolna z podręcznikiem w tle, Problemy Wczesnej Edukacji, 2018, Zeszyt:14
- Raport o stanie cyfryzacji w Polsce (praca zbiorowa), LIBRUS, 2018
- Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli (praca zbiorowa), Warszawa 2018, Wolters Kluwers
- Szkoła bez podręczników? Badania partcypacyjne z udziałem dzieci w wieku wczesnoszkolnym, w: D. Domagała-Kręchioch , B. Majerek, Kategorie (nie) obecne w edukacji, Kraków 2017, Wydawnictwo IMPULS
- Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym –założenia a rzeczywistość szkolna, Problemy Wczesnej Edukacji PWE 2014
- Recenzja książki Moniki Wisniewskiej – Kin, Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy a dyskurs dziecięcy, Kwartalnik Pedagogiczny KP 3/2013
- Recenzja książki Renaty Piotrowskiej, Edukacja informacyjna w polskiej szkole, Kwartalnik Pedagogiczny KP 4/2013
Aktywność naukowa:
- Opiekun Koła Naukowego Edukacji Początkowej (Wydział Pedagogiczny UW
- Ekspert w Fundacji Przestrzeń dla Edukacji
- Autor kursów e- learningowych dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- Autor podręczników dla dzieci
- Nauczyciel, wychowawca w szkole podstawowej
- Prowadzący zajęcia doskonalące dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej we WCIESIE (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjnych i Społecznych), MSCDNIE (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli (Supernauczyciel), ORE (Ośrodku Rozwoju Edukacji), Filmotece Narodowej
- Prowadzący wspomaganie Rad Pedagogicznych w województwie mazowieckim