Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kategoria: Studia jednolite magisterskie
Kształcimy nauczycieli na wysokim poziomie, uwzględniając potrzeby współczesnego społeczeństwa i szkoły. Wysoka jakość wczesnej edukacji wspiera rozwój potencjału dzieci, wyrównywanie szans edukacyjnych oraz efektywne wspomaganie dzieci ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Absolwenci są przygotowani do wykonywania zawodu:
- nauczyciela przedszkola,
- nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej,
- pedagoga szkolnego,
- nauczyciela świetlicy w trzech obszarach:
- projektowania i realizowania programu własnego rozwoju zawodowego i osobistego nauczyciela,
- wspierania rozwoju dzieci i organizowania sytuacji edukacyjno-wychowawczych sprzyjających konstruowaniu przez nie wiedzy i umiejętności w interakcjach społecznych;
- tworzenia demokratycznej kultury przedszkola i szkoły jako nowoczesnej, autonomicznej wspólnoty, rozwijającej edukacyjne partnerstwo.
Absolwenci są wyposażeni w kompetencje zawodowe, pozwalające wspomagać rozwój indywidualny i społeczny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, także do współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym na rzecz dzieci oraz realizowania działań diagnostycznych i terapeutycznych w sytuacjach zakłócających przebieg rozwoju i edukacji.
🔎 Rejestracja na studia stacjonarne tutaj
🔎 Rejestracja na studia niestacjonarne tutaj
„Kierunek studiów realizowany w ramach „Zintegrowanego Programu Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0”, jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) (nr umowy: FERS.01.05-IP.08-0365/23-00).
Oznacza to, że studia na tym kierunku stwarzają dodatkowe możliwości rozwoju pasji i kompetencji przydatnych na intensywnie zmieniającym się rynku pracy.
Uczestnicząc w Programie ZIP 2.0, dzięki funduszom europejskim, możesz korzystać m.in. z:
– dodatkowych zajęć prowadzonych przez praktyków i organizowanych we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
– warsztatów wspierających umiejętność pracy w zespołach międzynarodowych i wielokulturowych,
– indywidualnych wyjazdów krajowych i zagranicznych w celach naukowych i zawodowych,
– różnych form współpracy z badaczami z zagranicy,
– zróżnicowanej oferty obozów szkoleniowych, zajęć terenowych i wyjazdów studyjnych,
– środków finansowych na pokrycie kosztów studenckich badań naukowych,
– Tutoringu, czyli indywidualnego wsparcia ze strony nauczycieli akademickich,
– programu mentoringu zawodowego przygotowującego do wejścia na rynek pracy,
– możliwości realizacji projektów zespołowych społecznie zaangażowanych.”