Organizacja zdalnych spotkań przez społeczność UW w usłudze G Suite (Google)
Uniwersytet Warszawski korzysta z usług G Suite dla Szkół i Uczelni, m.in. z Hangouts Meet, który umożliwia prowadzenie wideokonferencji i innych zdalnych spotkań dla wielu osób (czytaj więcej).
Pomoc – e-mail: akostaniak@uw.edu.pl
Szkolenie Google Meet (VIDEO) – Jak przeprowadzić wideokonferencję online?
Kalendarz Google – tworzenie wydarzeń i zarządzenie czasem
Google Drive, czyli dysk w chmurze – wszystko co powinieneś wiedzieć.
Formularze Google – tworzenie i analizowanie ankiet online.
Instrukcja prowadzenia zdalnych spotkań za pośrednictwem Google Meet:
- Zaloguj się lub załóż konto Gmail dla pracowników lub studentów UW.
- Utwórz wydarzenie w Kalendarzu Google.
- Dodaj gości i rozmowę wideo w Hangouts Meet.
- Zapisz zmiany.
- Przyłącz się do Hangouts Meet za pomocą linku wygenerowanego w zaproszeniu.
- Włącz kamerę i mikrofon.
- Dołącz do spotkania. Hangouts Meet umożliwia też udostępnianie prezentacji uczestnikom spotkania. (więcej…)
Porady:
1. Korzystając z narzędzi Google należy zwrócić uwagę, by nie dołączać do spotkań (ani nie wysyłać zaproszeń z możliwością takiego dołączenia) poprzez podany przez Google numer telefoniczny. Jest to numer w USA i płacimy za takie połączenie zgodnie z taryfą operatora. Spotkania organizowane z kont uniwersyteckich mają tę opcję wyłączoną (są pod tym względem bezpieczne), ale szczególną ostrożność należy zachować tworząc spotkanie z innych kont Google (np. z adresu e-mail w domenie @gmail.com).
2. W trakcie spotkań dobrym zwyczajem jest prośba o wyłączenie kamery oraz mikrofonu przez wszystkich tych, którzy w danym momencie nie zabierają głosu. Dzięki temu jakość połączenia będzie lepsza a rozmowy bardziej zrozumiałe (mniej danych do przesłania oraz mniej szumów z tła). Odblokowujemy mikrofon tylko wtedy, gdy zabieramy głos.