Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Porady techniczne

Fundacja Uniwersytet Dzieci

Oferta pracy

Wyłączenie usługi VPN PulseSecure dn. 30.06.2023

Szanowni Państwo, w dniu 30. czerwca 2023 zostanie wyłączona usługa VPN PulseSecure. Wszystkich użytkowników prosimy o migrację na platformę VPN GlobalProtect. Więcej informacji o usłudze VPN na stronie: https://it.uw.edu.pl/pl/uslugi/UslugiInternetVPN/   Instrukcja postępowania: – potrzebne będą login i hasło AD – na stronie:https://it.uw.edu.pl/pl/uslugi/UslugiInternetVPN/ jest link https://gp.vpn.uw.edu.pl/global-protect/login.esp – stamtąd ściągamy program GlobalProtect 64-bits lub 32-bits (w zależności Więcej…

Dostęp do elektronicznego systemu składania wniosków urlopowych

Szanowni Państwo, aby wypełnić wniosek o urlop należy zalogować się w elektronicznym systemie składania i akceptowania wniosków urlopowych: https://fiori.sap.uw.edu.pl/ Logujemy się przy pomocy loginu do SAP (login można podejrzeć na stronie: https://mojekonto.uw.edu.pl  – tu logujemy się za pomocą CAS, konto CAS zakładane w momencie rozpoczęcia pracy na UW).  Logowanie z komputerów pracujących w sieci UW Więcej…

Dostęp do Portalu Samoobsługi Pracowniczej ESS (SAP ESS)

Do systemu logujemy się pod adresem: https://portal.sap.uw.edu.pl Informacje na temat Portalu samoobsługi pracowniczej SAP ESS znajdują się na stronie: http://sap.it.uw.edu.pl/portal-samoobslugi-pracowniczej-ess/ Konfiguracja VPN: dla Windows, dla MacOS   Dostęp do Portalu Samoobsługi Pracowniczej ESS – instrukcja.

Zarządzanie aplikacją do umawiania spotkań

Informacje o logowaniu do bezprzewodowego internetu na Wydziale i UW (Eduroam)

WiFi dla pracowników i studentów Eduroam jest ogólnoświatowym systemem dostępu do sieci bezprzewodowej dla społeczności naukowo-akademickiej. Pozwala na korzystanie z bezprzewodowego internetu na kampusie UW oraz w wielu innych instytucjach naukowych w Polsce i na świecie.

Organizacja zdalnych spotkań przez społeczność UW w usłudze G Suite (Google)

Uniwersytet Warszawski korzysta z usług G Suite dla Szkół i Uczelni, m.in. z Hangouts Meet, który umożliwia prowadzenie wideokonferencji i innych zdalnych spotkań dla wielu osób (czytaj więcej). Pomoc – e-mail:  akostaniak@uw.edu.pl Szkolenie Google Meet (VIDEO) – Jak przeprowadzić wideokonferencję online? Kalendarz Google – tworzenie wydarzeń i zarządzenie czasem Google Drive, czyli dysk w chmurze Więcej…

Materiały instruktażowe dla uslugi Google Classroom

Tworzymy zajęcia – instrukcja Google Classroom jak zacząć? Poradnik dla nauczyciela Zapraszamy studentów do zajęć – instrukcja Google Classroom – Instrukcja dla ucznia

Materiały instruktażowe dla usługi ZOOM

Poradnik ZOOM i INSTRUKCJA programu ZOOM: Spis rozdziałów:

Zakładanie kont pocztowych w domenie uw.edu.pl

Pracownicy i współpracownicy Każdy pracownik może samodzielnie założyć sobie konto pocztowe w domenie uw.edu.pl po wejściu na stronę dodaj.google.uw.edu.pl gdzie powinien zalogować się w Centralnym Systemie Uwierzytelnienia korzystając z loginu i hasła, które są takie same jak w systemie USOS. Współpracownik Wydziału Pedagogicznego UW, który nie posiada konta w USOS może je otrzymać od mgr Więcej…

Materiały szkoleniowe wideo pozwalające w pełni wykorzystać pocztę e-mailową – Gmail

Prezentujemy podstawowe oraz te bardziej zaawansowane i często nieznane przez użytkowników funkcje Gmail, które pozwalają lepiej, sprawniej i skuteczniej korzystać z tego programu na co dzień w pracy lub życiu prywatnym. Gmail – funkcje, które musisz znać (poziom podstawowy) Jak wygląda i co zawiera interfejs Gmaila – w jaki sposób napisać mail za pomocą Gmaila Więcej…

Zajęcia zdalne na platformie UW (KAMPUS) – przyśpieszona procedura

Szanowni Państwo, w związku z Zarządzeniem Rektora UW z 10 marca 2020 r.  Centrum Kompetencji Cyfrowych UW (CKC UW) przygotowało uproszczone procedury i materiały szkoleniowe nt. organizacji nauczania on-line na ogólnouniwersyteckiej platformie e-learningowej Kampus. Pomoc – e-mail: rorzinski@pedagog.uw.edu.pl Niezbędne informacje oraz wszystkie instrukcje dostępne są na specjalnie przygotowanej stronie pod adresem: https://zajeciazdalne.ckc.uw.edu.pl. Procedura uruchamiania zajęć Więcej…

Jak udostępniać materiały video na stronie Wydziału?

Materiały dla studentów (w tym materiały video) mogą samodzielnie udostępniać pracownicy mający dostęp do narzędzia mDocs (wszystkich zaintersowanych uzyskaniem dostępu proszę o kontakt z webmasterem: j.piecek@uw.edu.pl). [zobacz też: Jak udostępniać materiały dla studentów?]

Instrukcja tworzenia video i audio w prezentacji Power point

Materiał Video w poniższym linku: https://drive.google.com/open?id=1-2I4Ald3WpAUlh3yCkJeQ9Ll2aRCYmmx

Porady pomocne przy tworzeniu materiałów dydaktycznych

W tym miejscu znajdują się instrukcje przydatne do tworzenia materiałów dydaktycznych takich jak pliki tekstowe, audio i video. Instrukcja nagrywania dźwięku smartfonem z Androidem Nagrywanie dźwięku w iPhonie Tworzenie materiałów (w tym prezentacji)  z komentarzami audio Porady dotyczące rozdzielczości materiałów wideo Konwersja filmów do formatu o mniejszej pojemności  

Jak udostępniać materiały dla studentów?

Wszyscy pracownicy zainteresowani umieszczaniem materiałów dla studentów na naszej stronie proszeni są o kontakt z webmasterem j.piecek@uw.edu.pl w celu uzyskania dostępu do narzędzia Memphis Docs. Po uzyskaniu dostępu, w celu opublikowania materiałów, należy wykonać następujące kroki:

Bezpieczeństwo i ochrona danych na UW

Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Warszawskiego w sprawie regulaminu pracy na UW Instrukcje publikacji i anonimizacji treści z danymi osobowymi Zarządzenie Rektora ws. korzystania z poczty elektronicznej Dekalog pracy zdalnej (zasady BHP) Zasady korzystania z aparatury i sal multimedialnych

Udostępnianie licencji SPSS pracownikom i studentom UW

Sposób udostępniania oprogramowania i kodów SPSS (PS IMAGO) jest narzucony umowami licencyjnymi. Zapraszamy do zapoznania się z  warunkami licencji PS IMAGO (SPSS) Każdy użytkownik pracownik/student musi pisemnie zaakceptować warunki licencji na odpowiednim formularzu rejestracyjnym (do pobrania: Formularz akceptacji licencji  SPSS). Wypełniony i podpisany formularz należy dostarczyć do Pracowni Technicznej (p. 125) lub przesłać na adres: Więcej…

Inne porady

Tworzenie pliku PDF Instrukcja do sali 413 Instrukcja do sali 414 Jak używać laptop z rzutnikiem Nagrywanie prac dyplomowych

Konsultacje i porady: Joanna Kozłowska-Pięcek, e-mail: j.piecek@uw.edu.pl Andrzej Kostaniak, e-mail: akostaniak@uw.edu.pl, tel: 22 55 308 17 Robert Orziński, e-mail: rorzinski@pedagog.uw.edu.pl, tel: 22 55 308 17