Jak przeciwdziałać wczesnemu opuszczaniu zawodu przez młodych nauczycieli?
W ramach projektu badane są przyczyny, dla których studenci kierunków nauczycielskich opuszczają studia przed uzyskaniem kwalifikacji oraz dlaczego tak wieku początkujących nauczycieli wcześniej opuszcza zawód. Efektem badań będzie przygotowanie raportu oraz rekomendacji dla systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli, które są związane z zapobieganiem wczesnemu opuszczaniu zawodu. Badania realizowane są w trzech krajach: Polska, Turcja, Wielka Brytania.
Okres realizacji projektu: od 1 września 2020 do 2023-08-31 (36 miesięcy)
Partnerstwo: Erasmus+ KA2 Cooperation for innovation and the exchange of good practices, KA201 – Strategic Partnerships for school education
Instytucje partnerskie:
M.St. Warszawa
Uniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiczny
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Warszawa
International Links (Global) Ltd, UK
Konya Il Milli Egitim Mudurlugu, Turcja
Karatay Fen Lisesi, Turcja
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Turcja
Introsport uk ltd, UK
Część polską projektu realizuje zespół w składzie: Dr Joanna Dobkowska, Prof.ucz. dr hab. Anna Zielińska, Prof. ucz. dr hab. Małgorzata Żytko ( Wydział Pedagogiczny UW) oraz Małgorzata Zasuńska i Beata Walkiewicz (WCIES)
Wysokość dofinansowania: 271.834,00 EUR