Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Podyplomowe Studia Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – doradca metodyczny

UWAGA – Studia na specjalizacji dydaktyka matematyki zostaną uruchomione po uzyskaniu zgody Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Kierownik: dr hab. Małgorzata Żytko

Sekretariat: Agata Słoma
Pokój 113, tel.: 22 55-308-54
e-mail:
 a.sloma7@uw.edu.pl

Adresat studiów

Studia przeznaczone są dla nauczycieli – doradców metodycznych pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej zainteresowanych doradztwem metodycznym w klasach i-III szkoły podstawowej. Program studiów jest dostosowany do realnych potrzeb nauczycieli – doradców-metodycznych i wspiera rozwój takich umiejętności jak: indywidualizowanie nauczania z dziećmi o różnym poziomie umiejętności matematycznych, uczenie się przez odkrywanie i eksperymentowanie, diagnozowanie potrzeb zawodowych nauczycieli w zakresie edukacji matematycznej, organizowanie strategii wsparcia, tworzenie sieci współpracy nauczycieli-doradców metodycznych i dzielenie się dobrymi praktykami.

Trwa rekrutacja na rok 2024/2025

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie IRK: https://irk.uw.edu.pl/pl/offer/PODYPL2024/programme/SP-PRK-PE-MAT-D/

Czesne

Studia podyplomowe Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – doradca metodyczny w roku 2024/2025 są realizowane w ramach dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej, udział w nich jest bezpłatny.

Program studiów 

Program studiów jest zgodny z wymaganiami, jakim powinny dysponować osoby będące doradcami metodycznymi i obejmuje następujące moduły i przedmioty:

SEMESTR 1.

Moduł I. Dziecko w procesie uczenia się

38 godzin dydaktycznych

  1. Dziecko w procesie odkrywania i dociekania
  2. Współpraca z rodzicami
  3. Ocenianie na lekcjach matematyki

Moduł II. Metodyka nauczania matematyki

55 godzin dydaktycznych

  1. Warsztaty metodyczne
  2. Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami w uczeniu się

Moduł III. Laboratorium matematyczne

12 godzin dydaktycznych

  1. Obserwacje matematyczne
  2. Analiza doświadczeń

SEMESTR 2.

Moduł I. Dziecko w procesie uczenia się

27 godzin dydaktycznych

  1. Psychopedagogiczne mity
  2. Tradycja i stereotypy w nauczaniu początkowym matematyki
  3. Fakultety – zajęcia na życzenie

Moduł II. Metodyka nauczania matematyki

65 godzin dydaktycznych

  1. Warsztaty metodyczne
  2. Praca z dziećmi ze SPE 2
  3. Można to zrozumieć! – matematyczne konsultacje

Moduł III. Laboratorium matematyczne

13 godzin dydaktycznych

  1. Obserwacje matematyczne
  2. Analiza doświadczeń

Semestr 3

Moduł I. Współpraca z nauczycielami

85 godzin dydaktycznych

  1. Projektowanie współpracy z nauczycielami
  2. Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych
  3. Narzędzia pracy metodyka
  4. Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej nauczycielom
  5. Metodyka prowadzenia warsztatów, szkoleń i spotkań dla nauczycieli
  6. Konsultacje mentorskie

Moduł II. Zmiana edukacyjna

20 godzin dydaktycznych

  1. Praca ze zmianą edukacyjną
  2. Matematyka w zróżnicowanej klasie

 

Szczegółowe informacje i składanie dokumentów:  
Sekretariat Studiów – Wydział Pedagogiczny UW,
00-561 Warszawa, Mokotowska 16/20
pok. 113, tel. (22) 5530854

 

Zajęcia trwają 3 semestry, (315 godzin dydaktycznych) i prowadzone są przeważnie dwa razy w miesiącu w:

– piątki, w godzinach: 16.00-19.15

-soboty, w godzinach: 9.00-14.00

-niedziele*, w godzinach: 9.00-12.15

*Część zajęć niedzielnych organizowanych jest online

MATEMATYKA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ – DLA DORADCÓW METODYCZNYCH

SEMESTR ZIMOWY 2024/2025

SEMESTR LETNI 2024/2025

15.11 – 17.11.2024

28.02 – 02.03.2025

29.11 – 01.12.2024

07.03 – 09.03.2025

13.12 – 15.12.2024

21.03 – 23.03.2025

20.12 – 22.12.2024

04.04 – 06.04.2025

03.01 – 05.01.2025

25.04 – 27.04.2025

17.01 – 19.01.2025

16.05 – 18.05.2025

31.01 – 02.02.2025

30.05 – 01.06.2025