dr Aleksandra Szyller

Stanowisko:
adiunkt
Jednostka:
Zakład Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli
Funkcje:
Koordynator modułu praktyk

Prowadzone zajęcia:

•Dydaktyka nauczania początkowego
•Edukacja językowa małego dziecka
•Edukacja medialna
•Edukacja przyrodnicza
•Jezyk polski dla nauczycieli
•Metody aktywizujące w przedszkolu i szkole
•Nauczyciel w przedszkolu
•Nauczyciel w szkole
•Nauka i technologia
•Ocenianie w szkole
•Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
•Pracownia problemów opiekuńczo-wychowawczych
•Projektowanie pracy w przedszkolu
•Projektowanie pracy w szkole
•Praktyka pedagogiczna asystencka w szkole
•Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu
•Praktyka nauczycielska ciągła (szkoła)
•Praktyka nauczycielska dyplomowa (przedszkole)
•Praktyka nauczycielska dyplomowa (szkoła)
•Praktyka nauczycielska śródroczna (szkoła)

E-mail:
szyllerola@gmail.com
Dyżur:
228


 
Zainteresowania naukowe:
Literatura dziecięca, media (TIK) w edukacji, edukacja językowa w nauczaniu najmłodszych, psychologia rozwojowa dziecka, gry planszowe w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym


 
Wybrane publikacje:

  • Sztuki plastyczne w naiwnych teoriach uczniów edukacji wczesnoszkolnej, Problemy Wczesnej Edukacji 2019 Zeszyt 44

  • Pięciolatek, Plac Zabaw, WSIP 2018 – pakiet dla przedszkolaków: Karty Pracy, Wyprawka, Przewodniki dla Nauczycieli, Niezbędnik

  • Bezrefleksyjna codzienność refleksyjnych uczniów, czyli polska edukacja wczesnoszkolna z podręcznikiem w tle, Problemy Wczesnej Edukacji 1/40, 2018

  • Podręczniki zintegrowane dla edukacji wczesnoszkolnej – koncepcja autorów a perspektywa uczniowska, Forum Pedagogiczne, 2/2018

  • Podręczniki dla edukacji zintegrowanej z perspektywy dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2018

  • Podręczniki dla edukacji zintegrowanej z perspektywy uczniów, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2018

  • Dyskurs podręcznikowy a dyskurs dziecięcy - odmienne sposoby spostrzegania rzeczywistości, Problemy Wczesnej Edukacji. Tom: 2017/12 Zeszyt: 38, 2017

  • Bezrefleksyjna codzienność refleksyjnych uczniów, czyli polska edukacja wczesnoszkolna z podręcznikiem w tle, Problemy Wczesnej Edukacji, 2018, Zeszyt:14

  • Raport o stanie cyfryzacji w Polsce (praca zbiorowa), LIBRUS, 2018

  • Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli (praca zbiorowa), Warszawa 2018, Wolters Kluwers

  • Szkoła bez podręczników? Badania partcypacyjne z udziałem dzieci w wieku wczesnoszkolnym, w:   D. Domagała-Kręchioch , B. Majerek, Kategorie (nie) obecne w edukacji, Kraków 2017, Wydawnictwo IMPULS

  • Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym –założenia a rzeczywistość szkolna, Problemy Wczesnej Edukacji PWE 2014

  • Recenzja książki Moniki Wisniewskiej – Kin, Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy a dyskurs dziecięcy, Kwartalnik Pedagogiczny KP 3/2013

  • Recenzja książki Renaty Piotrowskiej, Edukacja informacyjna w polskiej szkole, Kwartalnik Pedagogiczny KP 4/2013



 
Aktywność naukowa:
 

 

  • Opiekun Koła Naukowego Edukacji Początkowej (Wydział Pedagogiczny UW

  • Ekspert w Fundacji Przestrzeń dla Edukacji

  • Autor kursów e- learningowych dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

  • Autor podręczników dla dzieci

  • Nauczyciel, wychowawca w szkole podstawowej

  • Prowadzący zajęcia doskonalące dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej we WCIESIE (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjnych i Społecznych), MSCDNIE (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli (Supernauczyciel), ORE (Ośrodku Rozwoju Edukacji), Filmotece Narodowej

  • Prowadzący wspomaganie Rad Pedagogicznych w województwie mazowieckim



 

Wydział Pedagogiczny UW

Wydział Pedagogiczny UW