Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

dr Dorota Sobierańska

Stanowisko:
adiunkt


Jednostka:
Zakład Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli


Funkcje:
Członek Komisji Konkursowej Wydziału Pedagogicznego


Telefon:
22-55 308 23


E-mail:
dsobieranska@uw.edu.pl


Dyżur:
pok. 228, Na dyżury w semestrze zimowym 2020/21 zapraszam w czwartki w godzinach 11.30-13.00.
Link do spotkania: meet.google.com/tvh-kkah-qzw








Zainteresowania naukowe:


Problematyka rozwoju i edukacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym, w szczególności: nauczanie-uczenie się oparte na współdziałaniu, procesy komunikacji w grupach zadaniowych, wiedza przyrodniczo-społeczna uczniów klas I-III, metody aktywizujące, badania partycypacyjne z dziećmi.


Wybrane publikacje:


Żytko Małgorzata, Nowakowska Lidia,  Sobierańska Dorota, Szyller Aleksandra, Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli, Wolters Kluwer, Warszawa 2018

Sobierańska Dorota, ArtApki w edukacji plastycznej uczniów w wieku wczesnoszkolnym,  „Problemy Wczesnej Edukacji”, Tom 41 Nr 2, 2018

Sobierańska Dorota, Uczenie się kooperacyjne – w świetle opinii nauczycieli wczesnoszkolnych, „Kwartalnik Pedagogiczny”, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2016 nr 4

Sobierańska Dorota, Świat przyrody zintegrowany, ale czy w szkole?, w: (Anty)edukacja wczesnoszkolna, Dorota Klus-Stańska (red.), Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2014

Sobierańska Dorota, Praktyki pedagogiczne jako ważne ogniwo w kształceniu nauczycieli – założenia i realizacja projektu Dobra praktyka kluczem do profesjonalizmu w edukacji, w: Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Sieńczewska Małgorzata (red.), Warszawska Firma Wydawnicza s.c.,  Warszawa 2014

Karwowska-Struczyk Małgorzata, Szpotowicz Magdalena, Sobierańska Dorota (red.), Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – badania, opinie, inspiracje, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011

Sobierańska Dorota, Learning through action – learning for future, a few words on the possibility of using drama in pedagogical education, w: Drama, learning and creativity, Gałązka Alicja (red.), National Drama Publications, UK 2010

Sobierańska Dorota, Uczenie się kooperacyjne – pytania, wątpliwości, fakty…, w: Wokół zagadnień pedagogiki małego dziecka, Karwowska-Struczyk Małgorzata, Słodownik-Rycaj Ewa (red.), IBE, Warszawa 2007

Sieńczewska Małgorzata, Sobierańska Dorota, Drama w kształceniu zintegrowanym. Jak wykorzystać strategie i techniki dramowe w pracy z tekstem literackim, w: Żytko Małgorzata, Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2002