dr Weronika Lorens-Rosa
Adiunkt
Katedra Studiów o Rozwoju Człowieka i Edukacji
w.lorens-rosa@uw.edu.pl
s. 217, poniedziałek, godz.11.30-12.30
W razie potrzeby kontaktu proszę o wcześniejszą wiadomość e-mail.
W razie potrzeby kontaktu proszę o wcześniejszą wiadomość e-mail.
Zainteresowania naukowe:
- specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów w spektrum neuroróżnorodności oraz uczniów z zaburzeniami zachowania i emocji;
- uwarunkowania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży;
- współpraca ze środowiskiem rodzinnym dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi;
- wzorce mentalizacyjne rodziców dzieci z zaburzeniami ogólnorozwojowymi;
Wybrane publikacje:
- Monika Skura, Grażyna Dryżałowska, Anna Steinhagen & Weronika Lorens-Rosa (2025), Exploring Mental Health, Self-Compassion, and Support in New Parents of Children with Disabilities vs. Non-Disabled Children, Child: Care, Health and Development, DOI: 10.1111/cch.70150;
- Monika Skura, Anna Steinhagen, Weronika Lorens-Rosa & John J. Wheeler (2023), Forms of work for parents of children on the autism spectrum during the pandemic: Selected aspects of functioning and children's participation in therapy, The New Educational Review, 74(4), 153-165, DOI: 10.15804/tner.2023.74.4.11;
- Monika Skura, Weronika Lorens-Rosa, Anna Steinhagen (2023) Influence of COVID-19 pandemic on therapy delivery for children with ASD: parental evaluation of participation, significance for functioning and satisfaction, Forum Pedagogiczne, 13(1), 301–317, DOI:10.21697/fp.2023.1.18;
