Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

dr Olga Wysłowska

Stanowisko:
adiunkt


Jednostka:
Katedra polityki oświatowej i badań społecznych nad edukacją


Telefon:
022 553 08 58


E-mail:
o.wyslowska@uw.edu.pl


Dyżur:
223, 9:00-10:00, wtorek (proszę o wcześniejszy kontakt mailowy)








Zainteresowania naukowe:


Jakość wczesnej opieki, wychowania i edukacji dzieci do lat trzech, kształcenie i doskonalenie zawodowe wychowawców i nauczycieli


Wybrane publikacje:



  • Gajek, K., & Wysłowska, O. (2023). The types of work of early childhood education and care professionals: an interactive perspective. European Early Childhood Education Research Journal, 1-13

  • Cadima, J., Aguiar, C., Guedes, C., Wysłowska, O., Salminen, J., Slot, P., ... & Lerkkanen, M. K. (2023). Process quality in toddler classrooms in four European countries. Early Education and Development, 1-25.

  • Wysłowska, O., Taelman, H., Bodere, A., & Markowska-Manista, U., & Members of the PARTICIPA Consortium. (2021). Promoting children’s participation rights in early childhood education and care: Self-assessment tool for professionals. PARTICIPA. Project No. 2019-1-PT01- KA202-060950. ISBN: 978-989-781-456-3. www.child-participation.eu

  • Wysłowska. O., Pacholczyk-Sanfilippo. M., Lubomirska. K., (2020). Żłobki w wybranych krajach europejskich. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

  • Wysłowska, O., Slot, P., (2020). Structural and Process Quality in Early Childhood Education and Care Provisions in Poland and the Netherlands: A Cross-National Study Using Cluster Analysis. Early Education and Development, 31(4), 524-540

  • Bove, C., Jensen, B., Wysłowska, O., Iannone, R. L., Mantovani, S., & Karwowska‐Struczyk, M. (2018). How does innovative continuous professional development (CPD) operate in the ECEC sector? Insights from a cross‐analysis of cases in Denmark, Italy and Poland. European Journal of Education, 53(1), 34-45

  • Wysłowska, O. (2017). Developmental and educational goals of early childhood education and care – perspective of Warsaw caregivers. Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 5(2), 101-115

  • Karwowska-Struczyk, M., &Wysłowska, O. (2016). Selected aspects of institutional early childhood education and care in Warsaw–the perspective of professionals and low-income parents. Problemy Wczesnej Edukacji, 33(2), 124-142



Aktywność naukowa:



  • Pełnienie funkcji kierownika polskiej części projektu PARTICIPA
    (Erasmus +; 2019-1-PT01-KA202-60950; 2019-2022)

  • Pełnienie funkcji wykonawcy w projekcie ISOTIS
    (Horyzont 2020; no. 727069; 2017-2019)

  • Pełnienie funkcji wykonawcy w projekcie BECERID
    (Erasmus +; 2017-1-BE02-KA201-034755; 2017-2020)

  • Pełnienie funkcji kierownika polskiej części projektu QualityMatters
    (PTDC/MHC­CED/5913/2014)

  • Pełnienie funkcji wykonawcy w projekcie badawczym CARE
    (FP7; no. 613318; 2014-2016)