Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Mgr Wojciech Lasota

Jednostka:
Zakład Humanistycznych Podstaw Pedagogiki, Pracownia Historii Oświaty i Wychowania


E-mail:
w.lasota@uw.edu.pl








Zainteresowania naukowe:



  • Myśl i działalność Janusza Korczaka.

  • Historia i funkcjonowanie Domu Sierot Janusza Korczaka i Stefanii Wilczyńskiej.

  • Możliwości współczesnego zastosowania myśli korczakowskiej.



Wybrane publikacje:


Artykuły w pracach zbiorowych:

(2020). ‘Bets’ and ‘Postcards’: Fostering Child Self-Efficacy. Through the Methods of Janusz Korczak.
W: Nurture, Care, Respect, and Trust. Transformative Pedagogy Inspired by Janusz Korczak. (Early
Years and Youth Studies). Ed. T. Tsyrlina-Spady, P. Renn. Gorham: Myers Education Press. S. 261-272.

(2019). Etyka Korczakowska a duch przedsiębiorczości. W: Kształtowanie postaw przedsiębiorczych.
Red. T. Rachwał. Warszawa: FRSE. S. 96-107.

(2018). Efekt Korczaka. W: Prawa dziecka wczoraj, dziś i jutro. Perspektywa korczakowska.
Red. M. Michalak. Warszawa: Rzecznik Praw Dziecka. S. 264-271.

Artykuły w czasopismach:

(2020). Korczakowska pedagogia w Domu Sierot na podstawie zapisków Róży Sternkac. Kwartalnik
Pedagogiczny, nr 4. S. 66-78.

(2016). Henryk Goldszmit/Janusz Korczak. Changemaker. Społeczeństwo Obywatelskie, rocznik 3, nr 3–4. S. 77-85.


Aktywność naukowa:


KONFERENCJE (uczestnictwo z referatem)

  • 2021. „Janusz Korczak in Dialogue. Perspectives from Germany”, New York University Tel Aviv. Referat: Respect–Dialogue–Participation. The Europäische Janusz Korczak Akademie Program for Conflict Resolution.

  • 2018. „Education for Excellence, Diversity, and Respect: Transformative 21st Century Innovations”, Seattle Pacific University, USA.
    Referat: Pan-European Story of Janusz Korczak: From His-story to Our Common History.

  • 2017. III Międzynarodowy Kongres Praw Dziecka oraz VIII Międzynarodowa Konferencja
    Korczakowska „Otwarte okno: poczucie wolności”. MHZP POLIN. Referat: The Korczak Effect.