Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Jak udostępniać materiały dla studentów?

Wszyscy pracownicy zainteresowani umieszczaniem materiałów dla studentów na naszej stronie proszeni są o kontakt z webmasterem j.piecek@uw.edu.pl w celu uzyskania dostępu do narzędzia Memphis Docs. Po uzyskaniu dostępu, w celu opublikowania materiałów, należy wykonać następujące kroki:

1. Zalogować się tak jak logujemy się do wizytówek

Należy kliknąć “LOGIN” na górnym, czarnym pasku strony:

 

Lub wybrać z menu “Wizytówki pracowników | Zmień wizytówkę”:

2a. Wejść do kokpitu i wybrać pozycję Memphis Docs

Po zalogowaniu się pojawi się na górze dodatkowy czarny pasek, na którym będzie m.in. widoczny napis “Wydział Pedagogiczny UW”. Należy kliknąć w ten napis aby przejść do kokpitu. Następnie wybrać z menu Memphis Docs a w nim klinąć na własne nazwisko.

2b. …lub przejść do “Upload files” bezpośrednio ze strony z własnymi materiałami

Po upewnieniu się, że zalogowanie przebiegło prawidłowo (na górze pojawia się czarny pasek z napisem “Wydział Pedagogiczny UW” z lewej oraz avatarem i loginem z prawej strony) przechodzimy do materiałów wybierając z menu Studia / Materiały dla studentów a następnie wybierając (klikając nań) link w własnych materiałów. Na stronie z materiałami, tuż nad tabelką powinien wyświetlać się przycisk “Upload files” który należy kliknąć.

3. Upload plików – tylko po wybraniu swojego katalogu (nazwiska)

Po kliknięciu naszego nazwiska (tu: Jan Kowalski) lub po kliknięciu przycisku “Upload files” na stronie z materiałami możemy przejść do umieszczania plików na serwerze. W tym celu klikamy w “Add New Document”. Kiedy otworzy się okno należy wpisać tytuł materiału, wybrać odpowiedni plik z dysku i zatwierdzić wybór.

4. Strona z dodanymi materiałami będzie wyglądała tak:

5. Odnośniki do stron z materiałami będą umieszczone na liście w zakładce “Studia / Materiały dla studentów”

Maksymalny rozmiar przesyłanego pliku to 8MB.

Aby zmniejszyć rozmiar przygotowywanych plików można posłużyć się zdalnym oprogramowaniem (online). Przykłady stron, na których można dokonać kompresji plików (proszę kliknąć w obrazek aby przejść do wybranej strony):

https://www.wecompress.com/
PDF, PowerPoint, Word, Excel, PNG, TIFF & JPEG

https://pdfcompressor.com/pl/
Kompresja i konwersja PDF na inne formaty

https://www.sejda.com/pl/compress-pdf
Kompresja, edycja, scalanie plików PDF

https://kompresja-pdf.konwerter-online.pl/
Kompresja PDF i VIDEO, konwersja wielu innych formatów

https://www.cleverpdf.com/pl/
Clever PDF – wiele różnych narzędzi PDF….

 

https://www.cleverpdf.com/pl/kompresja-pdf
… w tym również kompresja PDF

 

https://tools.pdf24.org/pl/
PDF24 darmowe narzędzia PDF online

Edycja plików PDF jest też możliwa w darmowej wersji Canvy

 

Jak zabezpieczyć opublikowane materiały hasłem?

1. Wejść do Kokpitu

2. Odszukać pozycję “STRONY” w menu i kliknąć w nią.

Następnie na liście stron należy odszukać stronę ze swoimi materiałami (najłatwiej będzie kliknąć w “Moje” albo w polu wyszukiwania wpisać swoje nazwisko – wtedy z listy znikną nieinteresujące nas strony). Należy przejść do edycji tj. kliknąć w tytuł strony (lub w “Edytuj” tuż pod tytułem na liście). Na stronie edycji, na prawej szpalcie odszukać:”Dostępność: Publiczne” i klikając w ten odnośnik  zmienić na “Zabezpieczone hasłem” podając w odpowiednim polu wybrane przez siebie hasło. Na koniec zatwierdzić swój wybór poprzez kliknięcie “Zaktualizuj”.

Zobacz też: Jak udostępniać materiały VIDEO?