Polskie Towarzystwo Pedagogiczne – Aktualności
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne Współorganizatorem Międzynarodowego Naukowego Września w Warszawie!
Już wkrótce rozpocznie się kolejna edycja Akademii Młodych Naukowców Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, która w tym roku odbędzie się w ramach corocznej międzynarodowej szkoły letniej Katedry UNESCO. Przypomnijmy, że 17 września 2019 roku Akademia Młodych Naukowców PTP była integralną częścią X Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. Więcej o wydarzeniu można przeczytać tutaj.
Wydarzenia tegorocznej edycji obejmują:
- Warsztaty Fundacji Anne Frank na temat edukacji do demokracji i pokoju, z udziałem młodzieży z Prywatnego Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Piasecznie oraz uczestników szkoły letniej UNESCO.
- Wizytę przedstawicieli Katedr UNESCO i organizacji korczakowskich w Treblince, podczas której zostaną posadzone kolejne drzewka w Lesie Korczaka.
Wydarzenia te uświetni konferencja połówkowa PTP „Ku człowieczeństwu i edukacji dla pokoju”, która odbędzie się 18 września 2024 roku. Szczegółowy program dostępny jest tutaj.
Kulminacyjnym punktem Akademii Młodych Naukowców PTP będzie Konferencja Grupy Badawczej Język i Społeczeństwo Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologii (ISA RC25), która odbędzie się w dniach 19-20 września 2024 roku. International Sociological Association, założone przez UNESCO w 1948 roku, to globalna sieć badawcza, z którą współpracujemy z dumą. Program konferencji można znaleźć tutaj.
Konferencja ISA RC25 obejmuje również:
- Spotkanie wyborczo-sprawozdawcze Międzynarodowego Stowarzyszenia Janusza Korczaka.
- Wręczenie sześciu medali jubileuszowych Katedry UNESCO im. Janusza Korczaka. Więcej informacji o medalach tutaj.
- Ratyfikację Warszawskiej Deklaracji Katedr UNESCO w sprawie Edukacji do Demokracji i Pokoju.
Podczas wydarzeń będzie można podziwiać wystawę autorstwa Gabrieli Sołtysiak, absolwentki gdańskiej ASP, zatytułowaną „Zawłaszczanie. Niewolnicze ciała pozaludzkie”.
Serdecznie zapraszamy do udziału!
prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak
Przewodnicząca Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Warszawie
Zmarł Profesor Zbigniew Kazimierz Kwieciński
Z ogromnym smutkiem i żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Profesora Zbigniewa Kazimierza Kwiecińskiego (1941-2024), wybitnego naukowca, pedagoga i socjologa edukacji. Jego odejście jest wielką stratą dla całego środowiska akademickiego oraz pedagogicznego w Polsce.
Profesor Kwieciński był współzałożycielem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, przewodniczącym Towarzystwa w latach 1989-2014 oraz honorowym przewodniczącym od 2014 roku. Jego wkład w rozwój naszej organizacji oraz polskiej pedagogiki pozostanie niezatarty. Dzięki pracy i zaangażowaniu Pana Profesora nasze Towarzystwo mogło osiągać swoje cele i rozwijać się w dynamiczny sposób.
Dorobek akademicki Pana Profesora, obejmujący działalność na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, a także jego rola jako członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk, długoletniego członka Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN i członka Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów, stanowią dowód wybitnych osiągnięć i nieocenionego wkładu w rozwój pedagogiki w Polsce. Praca naukowa, zaangażowanie i pasja Pana Profesora były dla nas wzorem najwyższych standardów i będą na zawsze inspirować nasze działania.
W imieniu Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Warszawie oraz jako Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w latach 2014-2020, składam rodzinie Zmarłego, Przyjaciołom oraz Współpracownikom serdeczne wyrazy współczucia. Niech pamięć o Profesorze Zbigniewie Kazimierzu Kwiecińskim oraz jego niezatarte osiągnięcia będą dla nas źródłem inspiracji i motywacji do dalszej pracy na rzecz rozwoju pedagogiki i edukacji.
Z wyrazami głębokiego współczucia,
Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak
Przewodnicząca Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Warszawie
Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w latach 2014-2020