Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Publikacje: styczeń-marzec 2023

Dąbrowska, A. (2022). Slang młodzieżowy jako przedmiot badań – problemy z pisaniem o języku nastolatków. Społeczeństwo. Edukacja. Język, tom 16, s. 183-198
DOI: 10.19251/sej/2022.16(14)

Adamiec D., Branna J., Dziewulak D., Firlej N., Groszkowska K., Karkowska M., Krawczyk K., Kupis D., Tazuszel A., Żołądek Ł. (2023). Rozwiązania prawne dotyczące problemu alienacji rodzicielskiej w wybranych państwach Unii Europejskiej: w Belgii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Finlandii, Francji, Holandii, Niemczech i Szwecji. Zeszyty Prawnicze Biura Analiz Sejmowych, nr 3(75), s. 238–268
DOI: 0.31268/ZPBAS.2022.58

Karkowska D., Izdebski Z., Janik A. (red.) (2023). Godna prokreacja, ciąża, poród i połóg. Prawa kobiet, Warszawa: Wolters Kluwer, s. 315, ISBN: 9788382868777

Izdebski Z., Kozakiewicz A., Mazur J., Białorudzki M. (2023). Humanization of medicine from the perspective of physicians in Poland, Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 1-7
DOI: 10.26444/monz/161042

Izdebski Z., Kozakiewicz A., Białorudzki M., Dec-Pietrowska J., Mazur J. (2023). Occupational Burnout in Healthcare Workers, Stress and Other Symptoms of Work Overload during the COVID-19 Pandemic in Poland, International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Iss. 3, 1-19
DOI: 10.3390/ijerph20032428

Kozakiewicz A., Izdebski Z., Białorudzki M., Mazur J. (2023). Pandemic-Related Stress and Other Emotional Difficulties in a Sample of Men and Women Living in Romantic Relationships during the COVID-19 Pandemic, International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Iss. 4, 1-21
DOI: 10.3390/ijerph20042988

Kolankiewicz, M. (2022). Dzieci poza rodziną. W: Sajkowska M., Szredzińska R. (red.),
Dzieci się liczą 2022. Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, s. 56–87

Kwiatkowska-Tybulewicz, B. (2022). „Tunel do sześcianu”: art-based research w praktyce edukacji wyższej. Kultura i Edukacja, 3 (137), s. 188-203
DOI: 10.15804/kie.2022.03.10

Mazur J., Kleszczewska D. W., Porwit K., Zawadzka D., Małkowska-Szkutnik A. (2023). Quality of life in 13-year-olds depending on health status, residential neighbourhood deprivation and social capital – results from the Polish HBSC Study 2010–2018, Annals of Agricultural and Environmental Medicine, s. 1-9
DOI: 10.26444/aaem/161852

Bitunjac M., Markowska-Manista U. (2023), Girls’ Voices: Jewish Teenage Diarists from Central and Eastern Europe as Witnesses of the Holocaust and Cultural Resisters in Concentration Camps and Ghettos, Holocaust and Genocide Studies, 2023, s. 1-11,
DOI: 10.1093/hgs/dcac061

Cywińska M., Górak-Sosnowska K., Markowska-Manista U. (2022). Decolonising „those who are not” in Polish higher education institutions (HEIs). In: CohenMiller A., Hinton-Smith T., Mazanderani F., Samuel N. (ed.), Leading change in gender and diversity in higher education from margins to mainstream. Routledge, London, pp. 208-232
DOI: 10.4324/9781003286943-16

Markowska-Manista, U., Liebel, M. (2023). Research with Migrant Children from Countries of the Global South.: From Ethical Challenges to the Decolonisation of Research in the Sensitive Contexts of Modernity. In S. Arun, K. Badwan, H.Taibi, F. Batool (ed.), Global Migration and Diversity of Educational Experiences in the Global South and North Routledge, London, pp. 19-34

Markowska-Manista, U. (2023). David M. Rosen: Jewish Child Soldiers in the Bloodlands of Europe, London: Taylor & Francis/Routledge 2022, 126 pp. Zeitschrift für Religions- und Geistesgeschichte, Volume 75: Issue 1, s. 125–126

DOI: 10.1163/15700739-07501009

Markowska-Manista, U. (2023). CohenMiller, A., & Boivin, N. (2022). Questions in qualitative social justice research in multicultural contexts by Anna CohenMiller & Nettie Boivin, London and New York, Routledge, 2022, 260pp., £36.99 (pbk), 1st Edition, ISBN 9780367250409, Intercultural Education, Vol. 34.3, s. 1-2
DOI: 10.1080/14675986.2023.2193031

Przanowska M. (2022), Sens i możliwość edukacji w utopijnym urzeczywistnieniu. Refleksja pisana przypadkiem, [w:] Utopia i edukacja, tom V: Wyobrażenia o wychowaniu obywatelskim oraz (nie)możliwych demokracjach i autorytaryzmach, red. H. Achremowicz i R. Włodarczyk, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 271-286

Skura M., Wheeler John J. (2023),  Addressing Challenging Behaviours in the Classroom: Perceptions of Teachers in Poland, European Journal of Special Needs Education, 1-15,
DOI: 10.1080/08856257.2023.2191109

Skura M., Lorens-Rosa W., Steinhagen A. (2023).  Influence of the COVID-19 pandemic on therapy delivery for children with ASD: parental evaluation of participation, significance for functioning and satisfaction, Forum Pedagogiczne, 1

Gajek K., Wysłowska O. (2023). The types of work of early childhood education and care professionals: an interactive perspective, European Early Childhood Education Research Journal
DOI: 10.1080/1350293X.2023.2192510

Żytko, M. (2022). Dekonstrukcja pojęcia gotowości szkolnej. Kwartalnik Pedagogiczny, nr 3 (265), s. 53-69
DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2022-3.3