Publikacje kwiecień – lipiec 2023
Dąbrowska, A. (2023). Piśmienność młodzieży w epoce nowej oralności, Warszawa: Uniwersytet Warszawski, s. 258, ISBN: 978-83-235-5893-4
DOI: 10.31338/uw.9788323559016
Dziewulak, D., Branna, J., Firlej, N., Groszkowska, K., Karkowska, M., Krawczyk, K., Kupis, D., Tazuszel, A., Żołądek, Ł. (2023). Podstawy prawne edukacji dwujęzycznej osób głuchych i osób z niedosłuchem w wybranych państwach Unii Europejskiej i w USA. Zeszyty Prawnicze BAS, nr 4(76), s. 259-292.
Izdebski, Z., Mazur, J., Furman, K., Kozakiewicz, A., Białorudzki, M. (2023). Humanizacja procesu leczenia i komunikacja kliniczna pomiędzy pacjentem a personelem medycznym w czasie pandemii COVID-19. Warszawa: Uniwersytet Warszawski, s. 242, ISBN: 978-83-235-6042-5
DOI: 10.31338/uw.9788323560500
Fijałkowski, A. (2023). Edukacja humanistyczna w myśli Ireny Wojnar – inspiracje i ich interpretacje. Kwartalnik Pedagogiczny, nr 1 (267), s. 37-45
DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2023-1.3
Rębisz, S., Jasińska-Maciążek, A., Grygiel, P., Dolata, R. (2023) Psycho-Social Correlates of Cyberbullying among Polish Adolescents. Int. J. Environ. Res. Public Health, 20, 5521.
DOI: 10.3390/ijerph20085521
Kwiatkowska-Tybulewicz, B. (2023). Irena Wojnar o potencjale edukacyjnym sztuki nowoczesnej. Koncepcja pedagogiczna z lat 60. XX wieku. Kwartalnik Pedagogiczny, nr 1 (267), s. 79-89
DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2023-1.6
Kwiatkowska-Tybulewicz, B. Społeczne funkcje sztuki w polskiej teorii wychowania estetycznego Ireny Wojnar – perspektywa współczesna. Pedagogika Społeczna, nr 1-2 (83-84) 2022, s. 77-92
DOI: 10.35464/1642-672X.PS.2022.1-2.07
Madalińska-Michalak, J. (2023). Quality in teaching and teacher education. International perspectives from a changing world. Leiden: Brill, s. 383, ISBN: 978-90-04-53658-6
Madalińska-Michalak, J., Astrand, B. Snoek, M. (2023). Quality in Teaching and Teacher Education. Key Dilemmas and Implications for Research, Policy and Practice. W: Quality in teaching and teacher education. International perspectives from a changing world, s. 352-376
Madalińska-Michalak, J., Galvin, C., Kampylis, P., Craith, D. C., Purdy, N. (2023). Mobilising Policy to Reframe Teaching and Teacher Education in Europe: The European Commission’s Emerging Role within the Teacher Quality Agenda. W: Quality in teaching and teacher education. International perspectives from a changing world, s. 304-328
Markowska-Manista, U., Górak- Sosnowska, K. (red.) (2023). Non-Inclusive Education in Central and Eastern Europe. Comparative Studies of Teaching Ethnicity, Religion and Gender, London: Bloomsbury Publishing, 248 s., ISBN: 978-1-3503-2526-5
Markowska-Manista, U. (2023). Intercultural teaching in a “monocultural” country. Why do we need a decolonial approach to teaching about diversity? W: Non-Inclusive Education in Central and Eastern Europe. Comparative Studies of Teaching Ethnicity, Religion and Gender, s. 11-26
Correia,N., Aguiar,C. & PARTICIPAConsortium: Correia, N., Aguiar, C., Taelman, H., Wysłowska, O., Penderi, E., Barros, S., Correia, I., Markowska-Manista, U., Araújo, S., Magalhães, E., Pessanha, M., Figueiredo, V., Petrogiannis, K., Boderé, A., Mesquita, C., Ribeiro, L., Karachristos, C., Stavropoulos, E., Almeida, F., Guimarães, C., Coelho, V. (2023). Children’s Voices in Early Childhood Education and Care. In Establishing Child Centred Practice in a Changing World, Part B (pp. 9-22). Emerald Publishing Limited
DOI: 10.1108/978-1-80455-940-620231002
Correia, N., Aguiar, C. & The Participa Consortium: Correia, N., Aguiar, C., Taelman, H., Boderé, A., Petrogiannis, K., Penderi, E., Karachristos, C., Stavropoulos, E., Wysłowska, O., Markowska-Manista, U., Mesquita, C., Ribeiro, L., Barros, S., Araújo, S., Pessanha, M., Guimarães, C., Coelho, V., Correia, I., Magalhães, E., Figueiredo, V., Almeida, F. (2022). Children’s Right to Participate: The Lundy Model Applied to Early Childhood Education and Care, The International Journal of Children’s Rights, 30(2), 378-405. Doi: https://doi.org/10.1163/15718182-30020010
Markowska-Manista, U., Palaiologou, N. (2022). Interclusion: Towards a new notion, a new model, IAIE 2022 Conference Proceedings Intercultural Education on the Move: Facing Old and New Challenges, (Ed) N. Palaiologou & E. Samsari, International Association for Intercultural Education ISBN: 9789090370255, ss. 190-196.
Markowska-Manista, U. (2023). Exploring the planes of truth and equality in and through education – BECS featured content, Bloomsbury Education and Childhood Studies, Bloomsbury Academic UK, London https://www.becs-bloomsbury.com/featured-content?fbclid=IwAR1skJfzc5VxA5_fbCpdyPRikMufZinPKrkO0PE-IXV20HBOvWjcdlF90Vc
Markowska-Manista, U., Liebel, M. (2023). Research with migrant children from countries of the Global South: From ethical challenges to the decolonisation of research in the sensitive contexts of modernity. W: Global Migration and Diversity of Educational Experiences in the Global South and North: A Child-Centred Approach, s. 19-34
DOI: 10.4324/9781003343141
Markowska-Manista, U. (2023). Bohaterowie drugiego planu i ich kontrhistorie. W: Słownik wyrazów ratujących życie, s. 156-166
Milczarek-Pankowska, K. (2023). Alternatywa pedagogiczna w teorii wychowania estetycznego Ireny Wojnar. Kwartalnik Pedagogiczny, nr 1 (267), s. 13-23
DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2023-1.1
Przanowska, M. (2023). Piesek, żyrafa i ja. O komunikacji serdecznej. W: Słownik wyrazów ratujących życie, s. 62-69
Przanowska, M. (2023). Słuchanie, które poruszyło. W: Słownik wyrazów ratujących życie, s. 156-166
Przanowska, M. (2023). Słuchanie, które wystarczyło. W: Słownik wyrazów ratujących życie, s. 51-61
Pierścieniak, K. (2022). Dorosły w przestrzeniach życia. Między zobowiązaniami osoby a społecznymi wyzwaniami roli. Rocznik Andragogiczny, tom 29, s. 177-200
DOI: 10.12775/RA.2022.012
Borgonovi, F., Pokropek, M., Pokropek, A. (2023). Relations between academic boredom, academic achievement, ICT use, and teacher enthusiasm among adolescents. Computers & Education, Volume 200, s. 1-20
DOI: 10.1016/j.compedu.2023.104807
Rauszer, M. (2023). Ludowy antyklerykalizm. Nieopowiedziana historia. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, s. 296, ISBN: 978-83-240-6691-9
Samoraj, M. (2023). Działalność Ireny Wojnar na forum organizacji międzynarodowych InSEA i UNESCO. Kwartalnik Pedagogiczny, nr 1 (267), s. 91-104
DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2023-1.7
Skura, M., Steinhagen, A. (2023): Who supported teachers during the COVID-19 lockdown? Online learning amidst a changing Polish educational system, Teacher Development
DOI: 10.1080/13664530.2023.2231900
Wojciechowska, Z. (2023). Uczenie się transformatywne w procesie przewlekłej choroby trzustki. Analiza pamiętników cyfrowych. Dyskursy Młodych Andragogów / Adult Education Discourses, (24), s. 241-261
Gajda, A., Omelańczuk, I., Wołowicz, A. (2023). Qualitative content analysis of school textbooks based on European Gender Equality Index. European Educational Research Journal. 1(23)
DOI: 10.1177/14749041231167985
Żak-Szwarc, J. (2023). Muzeum jako trwanie obecności i jego edukacyjne perspektywy. Kwartalnik Pedagogiczny, nr 1 (267), s. 105-115
DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2023-1.8