Professor Petros Pashiardis Rector Open University of Cyprus
E-mail: p.pashiardis@ouc.ac.cy
Profesor Petros Pashiardis, rektor Open University of Cyprus (od 2020 r), jest profesorem przywództwa edukacyjnego. Profesor Petros Pashiardis był profesorem wizytującym w wielu uniwersytetach w USA, Europie (Lincoln University, University of Thessaly, University of Münster, Umeå University and Stockholm University, Sweden) oraz Afryce (Stellenbosch University and University of Pretoria). W latach 2013-2014 był profesorem wizytującym w Centrum Rozwoju Liderów Edukacyjnych na Uniwersytecie Umeå w Szwecji. W latach 2004-2008 profesor Pashiardis pełnił funkcję przewodniczącego Commonwealth Council for Educational Administration and Management (CCEAM).
Prof. Petros Pashiardis jest członkiem rad redakcyjnych i recenzentem takich czasopism naukowych, jak: Educational Management, Administration and Leadership, International Studies in Educational Administration, Leadership and Policy in Schools i International Journal of Educational Management. Jest także zewnętrznym recenzentem prac doktorskich studentów w Wielkiej Brytanii, Australii, Indiach i Południowej Afryce.
Opublikował ponad 100 prac naukowych w recenzowanych czasopismach naukowych w języku angielskim i greckim, a także jest autorem kilku książek wydanych w obu językach. Przez ponad 20 lat Prof. Petros Pashiardis działał jako konsultant dla Ministerstw Edukacji Cypru i Grecji, Akademii Policji Cypru, Unii Europejskiej, OECD i Wspólnoty Narodów (The Commonwealth) w różnych projektach, mających na celu rozwijanie strategicznego kierunku ‘Edukacji dla Wszystkich’ (EFA) oraz ‘Kobiet w Przywództwie’ w państwach członkowskich Wspólnoty Narodów. Pracował także dla agencji akredytacyjnych i oceniających uniwersytetów w Grecji, Indonezji, Gruzji i innych krajach.
Jest autorem tak ważnych publikacji, jak: “International Handbook on the Preparation and Development of School Leaders” (we współpracy z Jacky Lumby I Gary Crow, 2008); „Modeling School Leadership Across Europe: In Search of New Frontiers” (2014); „Successful School Leadership: International Perspectives” (2016, współautor Olof Johansson). Jego zainteresowania badawcze wykraczają poza to, CO efektywni/skuteczni liderzy szkół robią, a skupiają się na tym, JAK to robią w kontekście przywództwa pedagogicznego (Pedagogical) i przedsiębiorczego (Entrepreneurial), prowadząc do koncepcji przywództwa Edupreneurial, którą eksploruje i rozwija wspólnie z profesorem Stefanem Brauckmann-Sajkiewicziem.