Aleksiak D., Kuleta-Hulboj M. & Zielińska A. (2023). Guerrillas or missionaries? Teachers addressing controversial topics of global citizenship education under unfavourable conditions, Globalisation, Societies and Education,DOI:10.1080/14767724.2023.2283501
Buczek K. (2023). „Niemałe czyniły ukontentowanie […] doświadczenia”. Widowiskowa prezentacja nauki w czasach Komisji Edukacji Narodowej, Rozprawy z Dziejów Oświaty, Tom 60, s. 11-31
Grygiel, P., Dolata, R., & Humenny, G. (2024). Perceived quality of peer relationships and position in peer network from late childhood to early adolescence: A three-wave longitudinal study with cross-lagged panel model. Journal of Social and Personal Relationships. DOI: 10.1177/02654075241255392
Dolata R., Smulczyk M. (2023). Czy determinizm statusowy osiągnięć szkolnych można przezwyciężyć, czyli o zjawisku academic resilience. Pedagogika Społeczna, nr 4, s. 73-109. DOI:10.35464/1642-672X.PS.2023.3.05
Rydzewska, J., Durys, E. (2023). Polish culture? World on fire, transnational coproduction and the inscription of cultural specificity. In: Dunleavy, T., Weissmann, E. (eds) TV Drama in the Multiplatform Era. Cham, Palgrave Macmillan, s. 249-271, DOI:10.1007/978-3-031-35585-1_12
Durys E. (2024). Felt history: melodrama and affect in educating about the past. The case of
the contemporary Polish historical cinema, W: Ewa Tartakowsky (éd.), School historical knowledge in Europe: transnational circulations and debates. Savoirs scolaires et historiens en Europe: circulations et débats transnationaux, Arcidosso, Effigi, coll. «Humana Scientia. La recherche en actes», s. 293—324
Dworakowska K. (2023). The Ill Body. Between power and rebellion. Studia z Teorii Wychowania, XIV (2 (43)), s. 309-326. DOI: 10.5604/01.3001.0053.9101
Adamiec D., Brannab J., Dziewulak D., Firlej N., Groszkowska K., Karkowska M., Olejniczak D., Tazuszel A., Żołądek Ł. (2023). Wykonywanie zawodu psychologa w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej i Norwegii, Zeszyty Prawnicze BAS nr 3(79), s.257-280, DOI: 10.31268/ZPBAS.2023.67
Adamiec D., Branna J., Dziewulak D., Firlej N., Groszkowska K., Karkowska M., Krawczyk K.,
Kupis D., Tazuszel A., Żołądek Ł. (2023). Analiza rozwiązań prawnych dotyczących szczepień przeciw COVID-19 dla osób małoletnich oraz wyrażania przez rodziców zgody na szczepienie małoletnich w wybranych państwach UE państwach Unii Europejskiej i w USA, Zeszyty Prawnicze BAS nr 2(78), s. 233–266, DOI: 10.31268/ZPBAS.2023.44
Godoń R. (2024). Pedagogy, learning, and becoming oneself, In: Wrońska K., Stern J. (ed.) defending the value of education as a public good: philosophical dialogues on education and the state, London, Routledge, s. 145-158
Bialorudzki, M., Mazur, J., Haczyński, J., Kozakiewicz, A., Izdebski, Z. (2023). Body weight and assessment of sexual life – a cross-sectional study. Ann Agric Environ Med. DOI:10.26444/aaem/173221
Białorudzki M., Haczyński J., Sierpiński R., Mazur J., Kozakiewicz A., Izdebski Z. (2024). Changes in body weight in various population groups in Poland during the COVID-19 pandemic – a comparison of two cross-sectional studies. Annals of Agricultural and Environmental Medicine, 1–9, ISSN: 1232-1966, DOI: 10.26444/aaem/186466
Mazur, J., Kozakiewicz, A., Porwit, K., Izdebski, Z. (2024). Polska wersja kwestionariusza do mierzenia stresu pourazowego PTSD-8 w badaniach czterech grup zawodów medycznych. Med Pr Work Health Saf. DOI: 10.13075/mp.5893.01465
Kolankiewicz M. (2023). Mali uchodźcy – dzieci z ukraińskich placówek w Polsce. Pedagogika Społeczna, nr 3 (89), s. 119-140, DOI: 10.35464/1642-672X.PS.2023.3.06
Madalińska-Michalak J, Heystek J. (2023). Policy and practice on school principal recruitment and professional development in South Africa and Poland. Studia z Teorii Wychowania, XIV (3(44)), s. 151-168. DOI: 10.5604/01.3001.0053.9202
Marchlik, P. (2024). Technology and Digital Media in Youth (Poland). W: U. Markowska-Manista, K. Tilleczek (Eds.), Bloomsbury Education and Childhood Studies. Bloomsbury. DOI: 10.5040/9781350886575.033
Digidiki, V., Bhabha, J., Markowska-Manista, U. & Dobkowska, J. (2024). Building Inclusion, Sustaining Solidarity towards migrants in frontline local communities: The case of Poland during the Ukrainian Refugee Crisis. Harvard FXB Center for Health and Human Rights, Boston, USA, https://fxb.harvard.edu/wp-content/uploads/sites/2464/2024/01/Poland-
Building-Inclusion-Sustaining-Solidarity-Report.pdf
Barros, S., Coelho, V., Markowska-Manista U., Wysłowska, O., Penderi, E., Taelman, H.,
Araújo, S. B., Aguiar, C. (2024). A Focus Group Study on Participatory Practices in Early Childhood Education and Care Across Four European Countries. Early Education and Development, 1–24. DOI:10.1080/10409289.2024.2360868
Markowska-Manista U. (2024). Poland in: SIRIUS WATCH 2024. Towards Better Data for Migrant Education: A Mapping of Data Availability in 14 EU Member States. Sinem Yilmaz,
Migration Policy Group, May https://www.sirius-migrationeducation.org/wp-content/uploads/2024/05/SIRIUS-Watch-2024_def.pdf
M. Liebel in collaboration with U. Markowska-Manista, M.Martínez-Muñoz (2024).“Infancias desde el Sur Global”, Editorial El Colectivo, 1a ed – Ciudad Autónoma de Buenos Aires: El Colectivo; México: Bajo Tierra Ediciones, 2024, ISBN 978-987-8484-39-6
Pierścieniak, K. (2023) Nieformalna edukacja dorosłych. Nieostre zakresy, nieuchwytne znaczenia. Rocznik Andragogiczny, T. 30, s. 199–228, DOI: 10.12775/RA.2023.012
Pląsek R. (2024). Polski system szkolny po 1989. W kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji, Warszawa, WUW, 180 s.
Pląsek R. (2024). Democratisation of the Polish school system – an example of representative institutions, their history and functioning, Paedagogica Historica, DOI:10.1080/00309230.2024.2325565
Pokropek M. (2023). Myślenie krytyczne w środowisku nowych mediów – przegląd wybranych koncepcji, pomiar, kształcenie. Pedagogika Społeczna, nr 3 (89), s. 83-118, DOI:10.35464/1642-672X.PS.2023.3.05
Rauszer M. (2024). Memory of Serfdom and the Peasant Rebellion in Lesko Powiat. W:Memory and Social Movements in Modern and Contemporary History. Remembering Past Struggles and Resourcing Protest (red.) Stefan Berger, Christian Koller, Palgrave Macmillan, s.81-107
Skura, M. (2024). Investigating Emotional Intelligence, Social Competencies, and Teacher Professional Experience in Addressing the Needs of Students with Special Educational Needs(SEN) Across Various Educational Settings in Poland. Revista de Pedagogia i Treball Social, 13(1), p 81-99. DOI: 10.33115/udg_bib/pts.v13i1.23014
Skura M., Małkowska-Szkutnik A. & Berkowska A. (2024). Professionals providing psychological-pedagogical assistance in schools: experiences and reflections, Educational Research, DOI:10.1080/00131881.2024.2320641
Smogorzewska J., Szumski G., Bosacki S., Grygiel P., Osterhaus C. (2024). Longitudinal relations between theory of mind and academic achievement among deaf and hard-of-hearing school-aged children. J Exp Child Psychol., 239, 105806,DOI:10.1016/j.jecp.2023.10580
Wichrowska, K., Marchlik, P. (2023). Zdalne lekcje języka angielskiego dla najmłodszych dzieci. Kwartalnik Pedagogiczny, 269(3), 9–25.
Ćwirynkało K, Parchomiuk M, Wołowicz A. (2024). Cooperation with Persons with Intellectual Disabilities: Reflections of Co-Researchers Associated with Conducting Inclusive Research. Social Sciences, 13(3), 136. DOI: 10.3390/socsci13030136
Sosnowska P. (2023). The wounds of war and the scars of culture: Simone Weil and René Girard on the symmetry of violence. Studia z Teorii Wychowania. XIV (2(43)), s. 131-145. DOI:10.5604/01.3001.0053.9077
Wichrowska, K., (2024). Friendship and Peer Cultures in Childhood (Poland): Childhood. BECS. London: Bloomsbury, 2022. Bloomsbury Education and Childhood Studies Platform
Zańko, P. (2024). Gender in Youth (Poland). In: U. Markowska-Manista & K.Tilleczek (Eds.),
Bloomsbury Education and Childhood Studies (Youth) (pp. 1-7). London: Bloomsbury. DOI:
10.5040/9781350886575.008
Zubala, E., Wichrowska, K., Marchlik, P. (2023). Assessment of early primary school students
during remote education in Poland. International Journal of Pedagogy, Innovation and New
Technologies, Vol. 10, No. 2, s. 115-125,DOI: 10.5604/01.3001.0054.2795ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam vitae sodales nulla, nec blandit velit.