Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Podyplomowe Studia Psychologia edukacyjna z przygotowaniem pedagogicznym

Studia adresowane są do absolwentów studiów magisterskich na kierunku psychologia, którzy ukończyli studia w trybie jednolitym pięcioletnim lub w systemie 3+2 (studia 1. i 2. stopnia na kierunku psychologia) i zawodowo są już związani (lub planują się związać) z systemem oświaty. Studia pozwalają nabyć kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela psychologa, określonych w przepisach wydanych na art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2021 r. poz. 1762, z późn. zm.). Celem studiów podyplomowych jest wykształcenie humanistycznej postawy otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie z niepełnosprawnością i wymagającego pomocy. Wyposażenie słuchaczy w najnowszą wiedzę z zakresu psychologii edukacyjnej oraz rozwinięcie umiejętności kompleksowego wspierania osób uczących się na każdym etapie rozwoju oraz uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa. Studia pozwalają nabyć kompetencje służące realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach systemu oświaty, w tym poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Studia urzeczywistniają standardy przygotowania słuchaczy do profesjonalnej realizacji zadań nauczyciela psychologa. Obecnie w szkołach ogólnodostępnych brakuje kadr wykwalifikowanych w zakresie psychologii edukacyjnej. Program niniejszych podyplomowych studiów kwalifikacyjnych jest zgodny z załącznikiem nr 1 – moduł F rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Program studiów i jego realizacja oparty jest na innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie kooperatywnego uczenia się i grupowego rozwiązywania problemów. Istotnym celem kształcenia jest również wymiana doświadczeń słuchaczy oraz przeprowadzenie grupowych projektów o charakterze diagnostycznym i wspomagającym pokazujących w działaniu zespołowy charakter pracy psychologa w edukacji.