Podyplomowe Studia „Coaching w edukacji”
Kierownik studiów: dr Małgorzata Sieńczewska
email: m.sienczewska@uw.edu.pl
Studia przeznaczone są dla nauczycieli. Kandydat powinien mieć ukończone studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym.
Zapisy przez Internetową Rejestrację Kandydatów https://irk.podyplomowe.uw.edu.pl/
Istnieje możliwość składanie dokumentów na portierni do Teczki Studiów (Podyplomowe Studia Coaching w edukacji)
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc ograniczona.
Uwaga! Minimalna liczba uczestników, warunkująca uruchomienie studiów to 20 osób.
Czas trwania: 2 semestry
Organizacja zajęć: zjazdy sobotnio-niedzielne
Koszt semestru: 2250 zł
Komplet dokumentów powinien zawierać:
- podanie o przyjęcie na studia do Dziekana Wydziału Pedagogicznego UW;
- CV;
- kwestionariusz osobowy z jednym zdjęciem (druk do pobrania tutaj)
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub poświadczona kserokopia odpisu (w przypadku zmiany nazwiska po uzyskaniu dyplomu także skrócony akt małżeństwa lub odpis prawomocnej decyzji o zmianie nazwiska);
Zakres programowy studiów:
Studia rozwijają kompetencje pedagogiczne w zakresie wspierania wychowanka w rozwoju osobistym, a także doskonalą umiejętności rozwiazywania różnych problemów w relacjach nauczyciel- uczeń- rodzice. Podczas zajęć z uczestnicy będą mieli okazję doskonalić umiejętności komunikowania się z uczniami, rodzicami i innymi osobami współdziałającymi w procesie edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem różnych technik udzielania informacji zwrotnej. Podczas zajęć i sesji coachingowych uczestnicy będą nabywać i doskonalić umiejętności w zakresie obserwowania i słuchania wychowanka, dzielenia się z nim nieoceniającymi spostrzeżeniami, wspierania go w samodzielnym dokonywaniu zamierzonej zmiany w zakresie dotychczasowych schematów zachowań. Uczestnicy poznają różne techniki motywowania i stymulowania uczniów do podejmowania trafnych decyzji, wzmacniania ich poczucia własnej wartości, odkrywania mocnych stron i rozumienia strategii swojego działania.
Szczególny akcent położony jest na indywidualny wymiar postępowania z wychowankiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z uwzględnieniem dzieci zdolnych.
Wymiernym efektem studiów będzie:
- podniesienie skuteczności oddziaływań wychowawczych,
- efektywne radzenie sobie z problemami wychowawczymi,
- zmniejszenie bezradności wychowawczej,
- poprawa relacji interpersonalnych w klasie,
- podniesienie jakości kontaktów wychowawcy -rodzice-uczniowie,
- konstruowanie projektów wychowawczych.
Zajęcia trwają dwa semestry (290 godzin) i są podzielone na trzy bloki:
Moduł 1 Podstawy teoretyczne procesu wychowania – (wykłady) 60g
Moduł 2 Kompetencje nauczycielskie w procesie wychowania i edukacji-(ćw, warsztaty) 130g
Moduł 3 Podstawy Coachingu w edukacji (ćwiczenia, warsztaty) 60g
Praktyka ( sesje coachingowe) i superwizje (warsztaty) 40g