Podyplomowe Studia Wczesnego Nauczania Języka Angielskiego
Uwaga! Ruszyła rekrutacja na Podyplomowe Studia Wczesnego Nauczania Angielskiego w roku akademickim 2024/25
Wszystkie szczegółowe informacje znaleźć można na stronie IRK UW
Kierownik: dr Paulina Marchlik (email: p.marchlik@uw.edu.pl )
Sekretarz: Agnieszka Tokarzewska (email: a.tokarzewska@uw.edu.pl ),
Tel. (22) 55 30 828
Program studiów (360 godzin) obejmuje następujące przedmioty: Wybrane metody i techniki pracy z małymi dziećmi; Zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe (CLIL); Metodyka wczesnego nauczania języka angielskiego; Fonetyka praktyczna; Nowoczesne technologie w nauczaniu języka angielskiego; Lektorat z języka angielskiego; Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Wykorzystanie literatury i dramy w nauczaniu języka.
Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku angielskim.
Specjalizujemy się w metodyce łączenia nauczania języka angielskiego i treści przedmiotowych w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej – szeroko rozumianej jako edukacja dwujęzyczna.
Lektorat z języka angielskiego doskonali posiadane już kompetencje językowe słuchaczy. Jest również okazją do zdobycia wiedzy merytorycznej dostosowanej do potrzeb słuchaczy oraz poszerzenia wiedzy fachowej z zakresu metodyki nauczania dzieci języka angielskiego.
Wykładowcy
Kadra naukowa prowadząca studia to nie tylko doskonali metodycy i wysoko cenieni wykładowcy akademiccy UW, ale także w dużej części praktycy pracujący z dziećmi od wielu lat, co zapewnia praktyczne przygotowanie do pracy.
Tryb studiów i częstotliwość zjazdów
Zaoczny, zjazdy soboty i niedziele, co 2 tygodnie
Zaliczenia
Warunkiem umożliwiającym ukończenie studiów jest uzyskanie 60 punktów ECTS i przygotowanie portfolio studenta.
Absolwenci
Absolwent studiów zdobędzie rozbudowany teoretyczny i praktyczny warsztat kompetencji potrzebnych do nauczania języka angielskiego, z uwzględnieniem specyfiki nauczania we wczesnych etapach edukacji oraz edukacji dwujęzycznej. Zajęcia będą dotyczyły m. in. wykorzystania w pracy z dziećmi najnowszych trendów w metodyce nauczania języków obcych z uwzględnieniem TIK, nauczania dwujęzycznego łączącego w sobie zalety nauczania języka angielskiego i edukacji wczesnoszkolnej/przedszkolnej (z ang. CLIL), wykorzystania wieloaspektowego podejścia do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych dzieci w nauczaniu języka angielskiego, przygotowania do prowadzenia zajęć językowych i organizacji pracy podczas lekcji z wykorzystaniem szerokiego wachlarza pomocy dydaktycznych. Studia podyplomowe Wczesnego Nauczania Języka Angielskiego dają kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i klasach I-III.
Rekrutacja
Kandydat na studia musi spełniać następujące wymagania:
- wykształcenie wyższe (co najmniej na poziomie VI PRK),
- przygotowanie pedagogiczne,
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1 (znajomość w stopniu zaawansowanym lub biegłym) lub na poziomie B2 (znajomość w stopniu podstawowym) wraz z kwalifikacjami do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych.
Kandydat zakwalifikowany na studia powinien złożyć następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia (drukowane z systemu IRK po uzupełnieniu danych przy zgłoszeniu),
- ksero (oraz oryginał lub odpis do poświadczenia) dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem,
- zobowiązanie do ponoszenia kosztów studiów,
- świadectwo egzaminu z języka angielskiego w stopniu zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli lub świadectwa złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka angielskiego stopnia II, o którym mowa w załączniku do w/w rozporządzenia.
Z obowiązku złożenia świadectwa potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolniona jest osoba, która:
- ukończyła studia na kierunku filologia angielska lub lingwistyka stosowana w zakresie języka angielskiego,
- ukończyła studia w kraju, w którym językiem urzędowym jest język angielski.
Zapisy przez Internetową Rejestrację Kandydatów