Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

dr Joanna Ludwika Pękala

Stanowisko:
adiunkt


Jednostka:
Zakład Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli


Funkcje:
Opiekun Koła Naukowego Pedagogiki Kreatywnej.
Członek Składu Rady Wydziału Pedagogicznego UW w kadencji 2020-2024.
Kierownik projektu Erasmus+ 2018 -1- PT01- KA201- 047392 BRIDGING w Polsce.


E-mail:
jpekala@uw.edu.pl


Dyżur:
228, W semestrze zimowym 2024/2025 czwartek (nieparzyste) 11.45 - 13:30.








Zainteresowania naukowe:


Pedeutologia, zagadnienia związane z etyką zawodu nauczyciela, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, aktywizujące metody pracy, kształcenie nauczycieli, ukryty program w edukacji.


Wybrane publikacje:


Książki

Joanna Ludwika Pękala, Katarzyna Białożyt-Wielonek, "Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela", Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa (2021).

Joanna Ludwika Pękala, „Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość?”, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa (2017).

Rozdziały w monografiach

Pękala J.L. “Wizerunek terapeuty pedagogicznego w przestrzeni Internetu z uwzględnieniem zmian wywołanych pandemią COVID-19” [w]: “Wybrane aspekty funkcjonowania rynku pracy w czasie pandemii COVID-19. Inspiracje dla pedagogiki” K. Białożyt-Wielonek, (red.), Wydawnictwo "scriptum", Kraków 2022.

Pękala J.L. Mączka I. „Poczucie skuteczności zawodowej nauczyciela w opiniach studentów” [w]: „Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela”  J.L. Pękala  K. Białożyt-Wielonek, (red.), WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO, Warszawa 2021.

Pękala J.L. „Etos współczesnych nauczycieli - trwałość i zmiana” [w]: „Edukacja i praca nauczyciela : ciągłość - zmiana - konteksty” J. Madalińska-Michalak, N.G. Pikuła, K. Białożyt, (red.), WYDAWNICTWO "SCRIPTUM" SEKUNDA T. BIBLIOTEKA INSTYTUTU PRACY SOCJALNEJ UNIWERSYTETU PEDAGOGICZNEGO IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE, Kraków 2017.

Artykuły

Pękala J.L. “Skuteczność (w) edukacji a kategoria harmonii wewnętrznej nauczyciela” [w]: FORUM PEDAGOGICZNE nr: (14)1, Warszawa 2024.

Pękala J.L. “Poczucie skuteczności kandydatów do zawodu nauczyciela wobec pracy z uczniem zdolnym” [w]: PODSTAWY EDUKACJI 2022, t. 15: Na jakie ważne dziś pytania szukamy odpowiedzi? Częstochowa 2022.

Pękala J.L., Wichrowska K. “Play and participation in preschool children’s project activities”, [w]: PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI / ISSUES IN EARLY EDUCATION 1 (54) / 2022. WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO. Gdańsk 2022

Pękala J.L. Wichrowska K. The BRIDGING project – citizenship, partnership and holistic development[w]: PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI / ISSUES IN EARLY EDUCATION nr: 2 (49)/2020, Gdańsk 2020.

Pękala J.L. Stępkowski D. „Ethics lessons: A school subject in the making” [w]: KULTURA I WYCHOWANIE nr: 1(17)/2020, Łódź 2020.

Pękala J.L. „Ethical education in teacher studies - pilot study analysis” [w]: FORUM PEDAGOGICZNE nr: 1, Warszawa 2020.

Pękala J.L. Kowalska W. Leadership in educational institutions: shared duty and joint responsibility[w]: FORUM PEDAGOGICZNE nr: 2/2, Warszawa 2019.


Aktywność naukowa:



  • Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.

  • Współpracownik w projekcie ETiK.