dr hab. Małgorzata Żytko
Prof. UW
ZAKŁAD WCZESNEJ EDUKACJI I KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI
Kierownik Zakładu Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli
Kierownik Studiów Doktoranckich na Wydziale Pedagogicznym; UW
Przewodnicząca Wydziałowej Komisji ds Kadrowych
Egzaminator doktorantów z dyscypliny dodatkowej PEDAGOGIKA
Kierownik Studiów Doktoranckich na Wydziale Pedagogicznym; UW
Przewodnicząca Wydziałowej Komisji ds Kadrowych
Egzaminator doktorantów z dyscypliny dodatkowej PEDAGOGIKA
5530873
mzytko@uw.edu.pl

Zainteresowania naukowe:
Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki rozwoju i edukacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym, współpracy szkoły z rodzicami, oceniania formatywnego, kształcenia nauczycieli.

Wybrane publikacje:
Małe dziecko w systemie opieki społecznej i edukacji (współred), Instytut Spraw Publicznych 2002.
Pisanie - żywy język dziecka, Wydawnictwa UW 2006.
Badanie umiejętności podstawowych uczniów klas trzecich szkoły podstawowej (współred.), CKE 2007.
Konteksty szkolnych osiągnięć uczniów (współred), CKE 2008.
Nauczyciel kształcenia zintegrowanego 2008 - wiele różnych światów (współred.), CKE 2009
Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych w: Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania (red. D. Klus Stańska, M. Szczepska-Pustkowska), WAiP 2009
Pozwólmy dzieciom mówić i pisać - w kontekście badań umiejętności językowych trzecioklasistów, CKE 2010
Szkolne rzeczywistości uczniów klas trzecich w środowisku wiejskim (współred.), CKE 2011
Uczeń, szkoła dom. Raport z badań kontekstowych 2011 (współred.), IBE 2012
Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) - pedagogiczny eksperyment z "politycznymi konsekwencjami", "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja" nr 4(64) /2013
Pisanie - żywy język dziecka, Wydawnictwa UW 2006.
Badanie umiejętności podstawowych uczniów klas trzecich szkoły podstawowej (współred.), CKE 2007.
Konteksty szkolnych osiągnięć uczniów (współred), CKE 2008.
Nauczyciel kształcenia zintegrowanego 2008 - wiele różnych światów (współred.), CKE 2009
Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych w: Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania (red. D. Klus Stańska, M. Szczepska-Pustkowska), WAiP 2009
Pozwólmy dzieciom mówić i pisać - w kontekście badań umiejętności językowych trzecioklasistów, CKE 2010
Szkolne rzeczywistości uczniów klas trzecich w środowisku wiejskim (współred.), CKE 2011
Uczeń, szkoła dom. Raport z badań kontekstowych 2011 (współred.), IBE 2012
Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) - pedagogiczny eksperyment z "politycznymi konsekwencjami", "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja" nr 4(64) /2013