dr | PhD Ewelina Zubala
adiunkt
Katedra Pedagogiki Społecznej | Social Pedagogy Depratment, Pracownia Badań nad Środowiskami Wychowawczymi | Research on Educational Environments Section
od | from X. 2024 - Kierownik Jednostki dydaktycznej | Vice Dean for Students Affairs
IX.2022-IX.2024 Koordynator ds. mobilności/Mobility Coordinator
IX.2022-IX.2024 Koordynator ds. mobilności/Mobility Coordinator
ezubala@uw.edu.pl
115 (324/333), od 17 lutego 2025 | from February 17, 25
wtorki | Tuesdays 9-10 (online - prior email);
Odwołuję dyżur 15.04.25
wtorki | Tuesdays 9-10 (online - prior email);
Odwołuję dyżur 15.04.25

Zainteresowania naukowe:
System wsparcia dziecka i rodziny, III sektor, umiejętności wychowawcze, animacja społeczno-kulturalna, profilaktyka społeczna i resocjalizacja, pedagogika zabawy | Child and family support system, 3rd sector, parenting skills, socio-cultural animation, social prevention end rehabilitation, pedagogy of play

Wybrane publikacje:
Krane, V., Zubala, E., Thorning, T. H., Quintana Murci, E., & Macedo, E. (2025). Running Collaborative Competence Groups - Exploring Experiences From Five Countries. International Journal of Qualitative Methods, 24. https://doi.org/10.1177/16094069241306082
Zubala, E. (2024). Mobilni wychowawcy międzykulturowi jako forma wspierania działań pomocowych na rzecz dzieci i rodzin z doświadczeniem migracji w: Kolankiewicz M. & Korniat V. (red.), Pomoc dzieciom ukraińskim w czasie wojny (s. 75-98). WUW
Zubala, E., Tomaszewska - Pękała, H., (2024). Warszawskie placówki wsparcia dziennego wobec wyzwań migracji. Raport z badań. Warszawa: Fundacja dla Wolności. Pobrano z: https://www.fundacjadlawolnosci.org/nasze-publikacje/
Zubala, E., (2024). Poverty in Childhood (Poland). In BECS. London: Bloomsbury. Retrieved November 6, 2024, http://dx.doi.org/10.5040/9781350881181.018
Zubala E., Wichrowska K., & Marchlik P. (2023). Assessment of early primary school students during remote education in Poland, International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies, Vol. 10, No. 2, 115-125. DOI: 10.5604/01.3001.0054.2795
Tomaszewska-Pękała H., Marchlik P., & Zubala E. (2022). The lockdown generation: Facing multiple crises in education and the labour market. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 26(3), 173-193. https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i3.23531
Wichrowska, K., Marchlik, P., & Zubala, E. (2022). Children’s games and activities during remote education. Problemy Wczesnej Edukacji, 54(1), 73–87. https://doi.org/10.26881/pwe.2022.54.06
Zubala, E., Wichrowska, K., & Marchlik, P. (2022). Personal and Social Education Carried out by Polish Primary Schools during the COVID-19 Pandemic – Two Insights into Early Childhood Education. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review), 36(1), 21–42. https://doi.org/10.12775/PBE.2022.002
Marchlik P., Wichrowska K., Zubala E. (2021), The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland, “Education and Information Technologies”, 26, 7107–7131, doi:10.1007/s10639-021-10556-6
Zubala, E., (2016). Transmutation and overview of doctoral studies in Poland, Kwartalnik Pedagogiczny, 3(241), 181-192.
Zubala, E., (2014). Day-care centre as a place of child and family support. in: Problems of the modern child, ed. Cywińska, M., UAM, 39-53.
https://orcid.org/0000-0001-5160-6369

Aktywność naukowa:
Uczestnictwo w projekcie | Projects
Erasmus+ Programme, European Commission (Key Action 3: Support for policy reform; Action Type: Social inclusion through education, training and youth)
621365-EPP-1-2020-1-NO-EPPKA3-IPI-SOC-IN
https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/621365-EPP-1-2020-1-NO-EPPKA3-IPI-SOC-IN
Erasmus+ Programme, European Commission (Key Action 3: Support for policy reform; Action Type: Social inclusion through education, training and youth)
621365-EPP-1-2020-1-NO-EPPKA3-IPI-SOC-IN
https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/621365-EPP-1-2020-1-NO-EPPKA3-IPI-SOC-IN