Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

dr Ewa Palamer-Kabacińska

Stanowisko:
adiunkt


Jednostka:
Pedagogiki Społecznej, Badań nad Środowiskami Wychowawczymi


Funkcje:
- Koordynatorka kierunku: Edukacja Alternatywna (Edukacja Alternatywna z Animacją Społeczno-kulturalną - studia I stopnia; Edukacja Alternatywna z Edukacją Artystyczną - studia II stopnia)
- Koordynatorka specjalności: Animacja Kultury i Edukacja Nieformalna, Pozaformalna i Alternatywna (na kierunku Pedagogika)
- Koordynatorka modułów specjalnościowych: Teorii i założeń animacji i edukacji nieformalnej, pozaformalnej i alternatywnej; Metody działań w obszarze animacji i edukacji pozaformalnej, Obszary i uwarunkowania działalności w obszarze animacji i edukacji formalnej; moduł metodyczny.
- Koordynatorka modułów kierunkowych: Edukacja alternatywna 1, Animacja społeczno-kulturalna 1; Edukacja alternatywna w teorii i praktyce
- Członkini Rady Dydaktycznej.


E-mail:
e.palamer@uw.edu.pl


Dyżur:
331, czwartek g. 11:45-13:15
Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy.








Zainteresowania naukowe:



  • Pedagogika przygody (outdoor education, adventure education, pedagogika przeżyć);

  • Experiential education;

  • Alternatywna edukacja leśna;

  • Animacja społeczno-kulturalna;

  • Edukacja pozaformalna;

  • Działalność organizacji społecznych w środowisku lokalnym;

  • Badania ruchu harcerskiego;

  • Taniec w kulturze i wychowaniu;

  • Wychowawcze aspekty kultury fizycznej i rekreacji.



Wybrane publikacje:



  • E. Palamer-Kabacińska, Harcerska służba Ukrainie „Dziś – Jutro – Pojutrze”, w: Pomoc dzieciom ukraińskim w czasie wojny, red. M. Kolankiewicz, V. Korniat, WUW, Warszawa 2024.

  • E. Palamer-Kabacińska, Pedagogika przygody w harcerstwie w opiniach instruktorów harcerskich, „Kwartalnik Pedagogiczny” 2022 tom 67 Nr 1 (263).

  • E. Palamer-Kabacińska, Pedagogika przygody a harcerstwo. Studium teoretyczne, WUW, Warszawa 2021.

  • E. Palamer-Kabacińska, Pedagogika przygody - uczenie się bycia razem, uczenie się wspólnego działania,  "Kultura i Edukacja", nr 1/2020.

  • E. Palamer-Kabacińska, Taniec w pedagogice przygody. Rekonesans w literaturze, "Kwartalnik Pedagogiczny", nr 2/2017.

  • E. Palamer-Kabacińska, Czeskie doświadczenia w obszarze pedagogiki przeżyć, "Kwartalnik Pedagogiczny", nr 2/2016.

  • E. Palamer-Kabacińska, Korzenie polskiej pedagogiki przygody, w: Kręgi na wodzie, red. A. Janowski i in., Warszawa 2015.

  • E. Palamer-Kabacińska, Pełnić służbę całym życiem? Ruch harcerski jako przykład działań organizacji wdrażających do życia w społeczeństwie obywatelskim, Impuls, Kraków 2014.

  • E. Palamer-Kabacińska, Edukacja przygodą a harcerstwo - (nie) znane i (czy) zapomniane?, w: Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure w Polsce, red. A. Bąk, A. Leśny, E. Palamer-Kabacińska, Fundacja Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2014.

  • E. Palamer-Kabacińska, Miejsce pedagogiki przygody w naukach pedagogicznych, w: Edukacja przygodą. Outdoor i Adventure w Polsce: teoria, przykłady, konteksty, red. E. Palamer-Kabacińska, A. Leśny, Fundacja Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2012.



Aktywność naukowa:



  • członkini komisji konkursowej Konkursu na prace naukowe o tematyce harcerskiej im. Olgierda Fietkiewicza (GK ZHP)

  • recenzentka w czasopismach naukowych "Edukacja Humanistyczna", "Studia Choreologica", "Kwartalnik Pedagogiczny"

  • członkini Zarządu w Fundacji Kamyk działającej na rzecz społeczności lokalnej,

  • instruktorka harcerska Towarzystwa Skautowego Horn w stopniu harcmistrzyni, członkini Komendy Hufca Zalew ds. kształcenia