Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

dr Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz

Stanowisko:
adiunkt


Jednostka:
Zakład Edukacji Estetycznej i Studiów nad Kulturą


Funkcje:
Członkini Rady Naukowej Dys. Pedagogika.
Członkini Rady Dydaktycznej
Członkini Rady Wydziału
Opiekunka specjalności Edukacja Artystyczna i Medialna (studia II stopnia).
Opieka nad Studenckim Kołem: Teatr Naprzeciwko.


E-mail:
b.kwiatkowska@uw.edu.pl


Dyżur:
323


Urlop:
20.07 - 1.09.2023








Zainteresowania naukowe:


edukacja estetyczna i edukacja artystyczna; wychowanie przez sztukę; sztuka współczesna, sztuka zaangażowana; edukacja alternatywna; pedagogika teatru; nowe zjawiska w sztuce i ich aspekty pedagogiczne


Wybrane publikacje:


2016: "Wychowawcze aspekty sztuki współczesnej. Z perspektywy pedagogiki krytycznej", Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2016. Monografia

2022: "From Janusz Korczak's Democratic Pedagogy to Sharon Lockhart's Artistic Project: Pedagogical Inspiration in Contemporary Art", International Journal of Art & Design Education, nr 41 (3), 389-402. https://doi.org/10.1111/jade.12418

2022: „Tunel do sześcianu”: art-based research w praktyce edukacji wyższej, Kultura i Edukacja, nr 3 (137), 2022, s.188-203, https://doi.org/10.15804/kie.2022.03.10

2021: "Edukacyjny potencjał Pawilonu Polonia na Biennale Sztuki w Wenecji: Halka/Haiti oraz Mały Przegląd", w: Kwartalnik Pedagogiczny, nr 3 (261), 2021, s.7-29.

2021: "Inspirujący niepokój i radosna niepewność: pedagogika teatru w przestrzeni szkoły" (współautorka: Wioletta Kiełbicka), w: (red.) J. Pękala, K. Białożyt – Wielonek, Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2021, s. 186-198.

2020: „The Educational Turn in Contemporary Art and Critical Aesthetic Pedagogy: Rethinking the Theory of Aesthetic Education”, w: Kultura i Edukacja, nr 4 (130), 2020, s. 94-108.

2020: „Tabu w sztuce. Refleksje pedagogiczne”, w: „Granice tolerancji w sztuce i wychowaniu”, (red.) M. Zalewska-Pawlak, A. Sieczych-Kukawska, Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2017, s.47-62.

2019: "Czasem aż boję się koledzy, że na obrazy z telewizorem nie wygramy". Artystyczna odpowiedź na tęsknotę człowieka współczesnego za żywym doświadczeniem, w: Kultura i Edukacja, nr 3 (123), 2019, s. 140 -151.

2019: Arts Education and Theatre Pedagogy as a Tool for Education in the 21st Century. Polish case study, in: Spirituality of a Personality: Methodology, Theory and Practice, v.2 (89) 2019, Publishing House of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, p.130-140. ISSN 2220-6310

2018: Filozofia sztuki Jacques’a Rancière’a w kontekście współczesnych rozważań nad relacją sztuka – pedagogika; w: Ruch Pedagogiczny, nr 4/2018, s.33-46.

2018: All human questions can only be questions about creation: the extended concept of art by Joseph Beuys as an inspiration for education in the field of art, in: Spirituality of a Personality: Methodology, Theory and Practice, v.2 (83) 2018, Publishing House of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, p.64-74. ISSN 2220-6310

2017: Meetings: contemporary art as a space of discovering another man, in: Spirituality of a Personality: Methodology, Theory and Practice, v.3 (78) 2017, Publishing House of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, p.139-148. ISSN 2220-6310

2017: „To nasze przedstawienie będzie dziwne?” Warsztaty Twórczych Lokatorów w kontekście współczesnej pedagogiki teatru, (współautor: Katarzyna Aderek), w: Kwartalnik Pedagogiczny nr 4/2017, s.160-178,

2017: Pęknięcie burzy optymizm. Sztuka zwierciadłem relacji z Innym, w: Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, (red.) M. Zalewska-Pawlak, M. Sasin, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.

2015: Pedagogical Analysis of Contemporary Visions of Art, in: Creativity: Theories, Research, Applications, Vol. 2, Issue 2, 2015, p.224-235.