Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Zespół Responsive

Dr hab. Agnieszka Naumiuk

dr hab. Agnieszka Naumiuk, profesor uczelni. Kierownik projektu oraz kierowniczka zespołu PL  WP2.

Zatrudniona na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego od 2002 r.

Od 1996 roku związana była z ruchem organizacji pozarządowych w Polsce, jako pracownik kilku organizacji, a następnie konsultantka międzynarodowego ruchu United Way zajmującego się pozyskiwaniem funduszy i rozwojem III sektora w Polsce i w Europie.

Koordynatorka międzynarodowych programów edukacyjnych na Wydziale Pedagogicznym: Erasmus + oraz Erasmus Mundus ADVANCES. Trenerka, konsultantka i badaczka organizacji społecznych. Wykładowczyni na uczelniach w Polsce i za granicą. Członkini Redakcji Kwartalnika Pedagogicznego i wieloletnia współpracowniczka Kwartalnika Pedagogika Społeczna (obecnie Pedagogika Społeczna Nova), recenzentka artkułów polskich i międzynarodowych w czasopismach z zakresu pedagogiki i pracy socjalnej.

Zainteresowania naukowe: rola organizacji społecznych jako środowiska wychowawczego, związki aktywności obywatelskiej z procesami edukacyjnymi, rola działaczy społecznych i społeczników w zmianie społecznej, integracja i inkluzja społeczna grup zagrożonych wykluczeniem, związki pedagogiki z pracą socjalną, wsparcie dla młodzieży, edukacja osób dorosłych, Jane Addams i koncepcja amerykańskich settlementów.

Autorka książek: Edukacyjna rola organizacji pozarządowych – przykład ruchu United Way (2003); Uczestnictwo społeczne młodzieży (2007); Edukacja-Partycypacja-Zmiana w doświadczeniach i wyobrażeniach działaczy lokalnych (animatorów społecznych) (2014), Współautorka monografii: Inkluzja w perspektywie pedagogiki społecznej i pedagogiki specjalnej. Pytania, konteksty, dyskusje (2018), redaktorka główna monografii wieloautorskiej: Minding the Gaps and Challending the Change in Social Work (2021) oraz ponad 40. artykułów w języku polskim i angielskim z zakresu pedagogiki społecznej i pracy socjalnej.

Koordynatorka i kierownik międzynarodowych projektów badawczych:

„Innovation in crisis: community responses to marginalisation in Europe” (2015/2016)
„RESPONSIVE – Enhancing citizen participation in Europe’s social services response to social needs” HORYZONT EUROPE (2023-2026)
Absolwentka programu stypendialnego Fulbright Polska 2022/2023

Udział  w projekcie:
• WP 1: Konteksty teoretyczne, prawne, polityczne, organizacyjne
• WP 2: Oficjalne procesy dotyczące wkładu obywateli
• WP 3: Działania Prowadzone przez obywateli

Dr Magdalena Kuleta-Hulboj

Dr Magdalena Kuleta-Hulboj jest adiunktką na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Pedagogiki Społecznej. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na edukacji globalnej i międzykulturowej. Jest badaczką i wykładowczynią z ponad 15-letnim doświadczeniem dydaktycznym (m. in. Pedagogika społeczna, Edukacja globalna, Wyzwania współczesnej rodziny). Specjalizuje się w jakościowych metodach badawczych.

Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Advisory Board of ANGEL – Academic Network of Global Education and Learning.

Udział  w projekcie:
• WP 1: Konteksty teoretyczne, prawne, polityczne, organizacyjne
• WP 2: Oficjalne procesy dotyczące wkładu obywateli
• WP 3: Działania Prowadzone przez obywateli

Dr Izabela Grabowska

Dr Izabela Grabowska – adiunkt w Instytucie Statystyki i Demografii SGH oraz Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji UW.

Demograf, statystyk, polityk społeczny zajmujący się problematyką dotyczącą aktywności różnych grup ludności, łączenia obowiązków rodzinnych i zawodowych kobiet, jakości życia osób z niepełnosprawnościami.

Ekspert w wielu projektach dotyczących ewaluacji programów społecznych, ekspert wiodący w projektach dotyczących ekonomii społecznej, współautor dokumentów strategicznych z obszaru polityki społecznej, w tym, m.in. Planu Przeciwdziałania Depopulacji w woj. Łódzkiem do 2020 r., Strategii w zakresie polityki społecznej w województwie łódzkim do 2020 r. i do 2030 r., kierownik projektów dotyczących systemu pomocy społecznej, m.in. w województwie pomorskim, podkarpackim i w Warszawie.

Ekspert krajowy w projekcie Komisji Europejskiej Study on the expected results of Cohesion Policy in Poland within the programming period 2014-2020 w obszarze promocji zatrudnienia i włączenia społecznego. Autorka publikacji naukowych z tego zakresu.

Ekspert w projektach dotyczących niepełnosprawności, m.in. Wypracowanie i pilotażowe wdrożenie modelu kompleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy (POWER, lider: PRON – ekspert odpowiedzialny za monitoring i ewaluację), „Wdrażanie Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych – wspólna sprawa (lider Polskie Forum Osób Niepełnosprawnych współautor części dotyczącej statystyki w zakresie niepełnosprawności).

Udział  w projekcie:
• WP 1: Konteksty teoretyczne, prawne, polityczne, organizacyjne
• WP 2: Oficjalne procesy dotyczące wkładu obywateli
• WP 3: Działania Prowadzone przez obywateli

Dr Szymon Wójcik

Dr Szymon Wójcik, doktor socjologii, absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obecnie pracuje jako adiunkt w Zakładzie Socjologicznych Analiz Polityk Publicznych. Socjolog, specjalizujący się w analizach polityki społecznej, ubóstwa, ekonomii społecznej, aktywności podmiotów trzeciego sektora i społeczeństwa obywatelskiego. Jako dydaktyk współprowadzi w ISNS UW ścieżkę specjalizacyjną „Koordynator projektów społecznych” oraz „Organizacje pozarządowe. Współpraca międzysektorowa”. Od wielu lat pracuje także w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę największej polskiej organizacji pozarządowej zajmującej się ochroną dzieci przed krzywdzeniem.

Udział  w projekcie:
• WP 1: Konteksty teoretyczne, prawne, polityczne, organizacyjne
• WP 3: Działania Prowadzone przez obywateli

dr hab. Katarzyna Gajlewicz-Korab

Kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Pracowała w wielu redakcjach (m.in.: Tok FM, Radio Bis, TVP S.A.) oraz współpracowała w licznymi tytułami prasowymi i agencjami fotograficznymi.

Od 2004 r. doktorantka w Zakładzie Systemów Medialnych w Instytucie Dziennikarstwa. Pracę doktorską pod tytułem „Francuskie tygodniki opinii wobec muzułmanów we Francji” obroniła w 2009 r. Od grudnia 2009 r. do września 2014 r. pełniła funkcję p.o. Kierownika Zakładu Praktyki Dziennikarskiej.

Zainteresowania badawcze:

• francuski system medialny
• celebrytyzacja
• konwergencja mediów
• tabloidyzacja mediów
• platformizacja mediów
• kultury medialne

Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych:

Od 2014 r. członek międzynarodowej grupy badawczej (LEMEL) monitorującej rynek mediów on-line w Europie. Od 2015 roku koordynator polskiego korpusu tej grupy. Członek PTKS i PTEM.

Realizowane projekty badawcze:

Członek polskiego zespołu badawczego w następujących projektach:
„Public service media in the age of platforms” (Kierownik: dr hab. Michał Głowacki, prof. UW)
„EUROMEDIA OWNERSHIP MONITOR EU 12 (EurOMo 12)” (Kierownik: dr hab. Michał Głowacki, prof. UW)
Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape (MEDIADELCOM) (Kierownik: prof. ucz. dr hab. Michał Głowacki)

Udział  w projekcie:
• WP 3: Działania Prowadzone przez obywateli

Dr hab. Bohdan Skrzypczak

Dr hab. Bohdan Skrzypczak jest pedagogiem społecznym, pracuje na stanowisku adiunkta i kieruje pracownią „Laboratorium Innowacji Społecznej”. Pełni funkcję przewodniczącego Rady Naukowej IPSiR .

Badania Bohdana Skrzypczaka skoncentrowane są wokół problematyki pedagogiki publicznej czyli poznania procesów edukacyjnych obecnych w politykach i sferze publicznej, a także wspólnotowych mechanizmach rozwoju na poziomie lokalnym. Tym zagadnieniom poświęcona była m. in. ostatnia książka „Współczynnik społecznościowy. Edukacyjna (re)konstrukcja instytucji społecznościowych (Toruń 2016). Obecnie pracuje nad publikacjami dotyczącymi „Inżynierii i edukacji obywatelskiej” oraz „Kapitału solidarności”.

Bohdan Skrzypczak uzyskał doktorat na Wydziale Pedagogicznym UW, a habilitację w zakresie nauk społecznych w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Jest założycielem i prezesem ogólnopolskiej organizacji pozarządowej Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL oraz członkiem zarządu Fundacji Ashoka Polska wspierającej innowatorów i przedsiębiorców społecznych.

Udział  w projekcie:
• WP 1: Konteksty teoretyczne, prawne, polityczne, organizacyjne
• WP 2: Oficjalne procesy dotyczące wkładu obywateli
• WP 3: Działania Prowadzone przez obywateli

Mgr Barbara Lipińska-Zańko

mgr Barbara Lipińska- Zańko, absolwentka kierunku animacji społeczno-kulturowej, na Wydziale Pedagogicznym UW. W pracy doktorskiej skupia się na relacji troski o siebie i responsywności w pedagogice społecznej. Do jej zainteresowań naukowych należą: edukacja nieformalna, środowiska wykluczane i ich głos w przestrzeni publicznej, oraz troska o siebie w pedagogice.
Pracowała w organizacjach pozarządowych (Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Polska Sieć Polityki Narkotykowej) i instytucjach kultury (Dk Zacisze, Art & Marges musée). Dotychczas uczestniczyła badawczo w dwóch projektach z obszaru osiągnięć szkolnych i demokratycznej kultury szkoły.
W projekcie Responsive odpowiedzialna jest za merytoryczną i administracyjną realizację zadań.

Udział  w projekcie:
• WP 2: Oficjalne procesy dotyczące wkładu obywateli
• WP 3: Działania Prowadzone przez obywateli

Dr hab. Anna Zielińska

dr hab. Anna Zielińska, profesor uczelni. Członek Katedry Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją oraz wieloletni pracownik Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.

Udział  w projekcie:


  • WP1: Konteksty teoretyczne, prawne, polityczne, organizacyjne


 

Dr hab. Agnieszka Wołowicz

dr hab. Agnieszka Wołowicz,  jest adiunktką na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspertka organizacji pozarządowych działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Członkini Special Interest Research Group on Parents and Parenting with Intellectual Disabilities, IASSIDD. Autorka publikacji dotyczących kobiet z niepełnosprawnością, praw reprodukcyjnych kobiet z niepełnosprawnością intelektualną, aktualnie prowadzi badania na temat przemocy wobec kobiet z niepełnosprawnościami.

Działaczka społeczna i sojuszniczka osób z niepełnosprawnościami w działaniach na rzecz implementacji założeń Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych.

Udział  w projekcie:


  • WP 2: Oficjalne procesy dotyczące wkładu obywateli