Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Kadra projektu

Kierownk projektu / Koordynator merytoryczny:

dr hab. Rafał Godoń

Absolwent pedagogiki i polonistyki. Adiunkt w Pracowni Pedagogiki Ogólnej i Filozofii Edukacji. Zainteresowania naukowe: filozofia edukacji, a szczególnie – współczesna anglosaska myśl o wychowaniu i kształceniu, związki między hermeneutyką filozoficzną a edukacją, estetyczne i filozoficzne aspekty doświadczenia edukacyjnego, a także współczesna kondycja uniwersytetu.

 

Prowadzący zajęcia:

 

mgr Dominika Depta-Marel

Doktorantka w Pracowni Pedagogiki Ogólnej i Filozofii Edukacji, autorka programu Edukacji Filozoficznej dla gimnazjum realizowanego na lekcjach „Korzenie kultury europejskiej” oraz programu dla gimnazjum „Dialog międzykulturowy-tolerancja” realizowanego lekcjach etyki. 2011-2014 prowadziła zajęcia na WPUW „Pozwólmy uczniom myśleć. Lipmanowska metoda dociekań filozoficznych z dziećmi i młodzieżą”.

 

dr Katarzyna Dworakowska

Asystent w Pracowni Filozoficznych Podstaw Pedagogiki. Uczestniczyła w seminariach stowarzyszenia Edukacji Filozoficznej “Phronesis” organizowanych przez prof. R. Piłata, w 2010-2012 wcieliła się w rolę F. Nietzschego w filozoficznej grze miejskiej, skierowanej do młodzieży licealnej i gimnazjalnej. Głównymi organizatorami gry było Koło Naukowe Etyki Praktycznej UW, Doktoranckie Koło Naukowe Kształcenia Filozoficznego UW, Ośrodek Badań Filozoficznych oraz WarsztatyFilozoficzne.pl.

 

mgr Elzbieta Liwin-Sondej

Magister filologii polskiej, magister pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie studentka czwartego roku studiów doktoranckich z zakresu filozofii edukacji na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Ponadto: koordynator merytoryczny i logistyczny Polskiej Akademii Dzieci na Uniwersytecie Warszawskim, członek stowarzyszenia Uniwersytetów Dziecięcych, ambasador Khan Academy, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.

Zainteresowania naukowe: uniwersytety dziecięce, elektroniczna edukacja, zarządzanie placówkami oświatowymi, pogranicza literatury i internetu. Współpracuje z fundacjami Rodzice w Edukacji i Edukacja na Nowo; brała udział w wielu konferencjach, dotyczących e-edukacji oraz matematyki. Więcej na: cvelzbietalitwin.blogspot.com

 

dr Agnieszka Małkowska-Szkutnik

Adiunkt na Wydziale Pedagogicznym UW. Zainteresowania naukowe dotyczą: wsparcia społecznego, uwarunkowań zdrowia dzieci i młodzieży, jakości życia związanej ze zdrowiem, a w szczególności funkcjonowania w szkole uczniów z chorobami przewlekłymi. Interesuję się psychologią edukacyjną oraz psychologia rozwojową. Od 2003 roku należę do polskiego zespołu międzynarodowej sieci badawczej HBSC, do grupy roboczej „School”.

 

dr hab. Jan Rutkowski

Adiunkt w Pracowni Pedagogiki Ogólnej i Filozofii Edukacji; Habilitacja w zakresie nauk społecznych(pedagogiki) w obszarze filozofii wychowania. Doktorat w zakresie nauk humanistycznych(pedagogiki) w obszarze filozofii wychowania. Wybrane publikacje: O niektórych uwarunkowaniach współczesnej recepcji arystotelizmu w perspektywie wychowania moralnego ,„Forum Pedagogiczne”2014/2; Wykształcenie liberalne w perspektywie sporu o istotę wolności, [w:] Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych, 2012; Podstawowe założenia późnej nowoczesności i ich implikacje pedagogiczne,[w:] „Po życie sięgać nowe” Teoria a praktyka edukacyjna, 2012.

 

mgr Anna Sobolewska

Pracownik Katedry Dydaktyki Wydziału Pedagogicznego UW.

 

mgr Antonia Sochaczewska

Doktorantka w Pracowni Pedagogiki Ogólnej i Filozofii Edukacji.

 

dr Marek Smulczyk

Jest badaczem zajmującym się psychologią i socjologią edukacji. Od kilku lat realizuje badania dotyczące jakości edukacji, pomiaru kompetencji oraz monitorowania osiągnięć szkolnych. Uczestniczył w międzynarodowych programach badawczych takich jak TEDS-M, ICILS, PISA edycja 2009, 2012 i 2015. Koordynował realizację polskich paneli edukacyjnych dla Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, Instytutu Badań Edukacyjnych oraz Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Ukończył studia psychologiczne i pedagogiczne na Uniwersytecie Warszawskim. Jest wykładowcą akademickim i trenerem z zakresu psychologii społecznej i pedagogiki. Autor kilkunastu artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych. Obecnie zajmuje się wpływem czynników sukcesu i ryzyka edukacyjnego na procesy ruchliwości społecznej. Prywatnie – intensywnie podróżuje i tańczy.

 

dr Ewa Wasilewsa-Kamińska

Adiunkt od X 2016 w Katedrze Dydaktyki i Pedeutologii. Zainteresowania naukowe: myślenie krytyczne, kształcenie językowe, dydaktyka i filozoficzne aspekty kształcenia. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na edukacji na rzecz myślenia krytycznego. Uczestniczka konferencji naukowych, dotyczących krytycznego myślenia (2010-12 Kanada), w tym zakresie współpracuje z prof. R.H. Johnsonem; Wybrane publikacje: Myślenie krytyczne jako cel kształcenia w systemach edukacyjnych Stanów Zjednoczonych Ameryki i Kanady, 2016.