Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Projekty

Co-construction in the field of social welfare (Cocoso)

This Industrial Doctoral Network focuses on participation and co-construction as essential elements of democracy and innovation in social welfare. The network trains doctoral researchers to respond to the urgent need for meaningful and effective participation of citizens in shaping social services and policies—including service users, practitioners, managers, and decision-makers. Citizens engaged with welfare systems often Więcej…

 

Learning by Moving! Innovative and Interdisciplinary Teaching Methods in Preschool and Primary Education

Tytuł projektu: Learning by Moving! Innovative and Interdisciplinary Teaching Methods in Preschool and Primary Education (Nauka poprzez ruch! Innowacyjne i interdyscyplinarne metody nauczania we wczesnej edukacji) Program: Erasmus+ (Partnerstwa Współpracy w Szkolnictwie Wyższym) Identyfikator: 2024-1-PL01-KA220-HED-000250640 Data rozpoczęcia: 1 września 2024 r Data zakończenia: 28 lutego 2027 r Dofinansowanie: 400 000 EUR Koordynator projektu: Akademia Wychowania Więcej…

 

Heads Up – międzynarodowy projekt na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży

Heads Up to międzynarodowy projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej, realizowany m.in. na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Zakończony w 2024 roku, projekt koncentrował się na przeciwdziałaniu wyzwaniom związanym z pogarszającym się zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży. Stanowił odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na wsparcie nauczycieli i uczniów w radzeniu sobie z problemami psychicznymi. W ramach projektu Więcej…

 

Upskilling Preservice Teachers to Support Young Children with Autism Spectrum Disorder through Digital Social Stories

Doskonalenie umiejętności nauczycieli przedszkolnych w zakresie wsparcia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu za pomocą cyfrowych opowieści społecznych Projekt EARLY-ASD odpowiada na istotne potrzeby edukacji wczesnoszkolnej, wyposaża przyszłych nauczycieli w specjalistyczne umiejętności wspierania dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Poprzez zastosowanie nowatorskich narzędzi cyfrowych, projekt dąży do stworzenia programu studiów wyższych skoncentrowanego na wczesnej Więcej…

 

Impactful and sustainable policy changefor migrant education Sirius 3.0

Skuteczna i zrównoważona zmiana polityk w zakresie edukacji migrantów Proponowane działania w ramach projektu SIRIUS 3.0 – Policy Network on Migrant Education mają na celu promowanie współpracy między różnorodnymi podmiotami, wspieranie rozwoju i wdrażania polityki sprzyjającej włączeniu społecznemu na różnych poziomach zarządzania oraz ułatwianie włączania dzieci migrantów do edukacji i poprzez edukację.  Cele:  Włączające, poparte badaniami Więcej…

 

Ogólnopolskie badanie epidemiologiczne zdrowia seksualnego i prokreacyjnego w sytuacji obciążenia wielochorobowością -STI/HIV, zaburzeniami psychicznymi i uzależnieniami.

Finansowanie: Badanie finansowane ze środków budżetu państwa od Agencji Badań Medycznych, numer Projektu 2023/ABM/03/00046 Research financed by the Medical Research Agency, Poland, Project number 2023/ABM/03/00046 Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 26 586 528,70 zł Wartość dofinansowania Projektu wynosi  26 586 528,70  zł W ramach działania  w Konkursie otwartym na realizację badań epidemiologicznych dotyczących wielochorobowości Nazwa projektu Więcej…

 

III Festiwal Nauki. Razem z nauką i w nauce

Już wkrótce, 6.03.2024 na Wydziale Pedagogicznym odbędzie się III Festiwal Nauki, w tym roku organizowany pod hasłem „Razem z nauką i w nauce”. Studenci III roku Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej przygotowali dla trzecioklasistów z Polski i Ukrainy masę atrakcji. Uczniowie będą poznawać życie i działalność, a także najważniejsze wynalazki i odkrycia wielkich polskich naukowców, a Więcej…

 

Projekt Responsive

Projekt RESPONSIVE ma na celu zwiększenie zdolności odpowiadania służb społecznych w Europie na potrzeby obywateli i umożliwienie im wpływania na  zmianę funkcjonowania tych służb. W szczególności ma za zadanie zbadać możliwość zwiększenia wpływu obywateli na planowanie, organizację i świadczenie usług społecznych w zakresie: niepełnosprawności i zdrowia psychicznego, ochrony dzieci i rodzin oraz usług dla młodzieży Więcej…

 

Rekrutacja klas pierwszych do badania:

„Czy możemy powiedzieć, że będziecie przyjaciółmi (…)?” – w poszukiwaniu czynników istotnych dla przyjaźni między dziećmi z i bez niepełnosprawności. Na Wydziale Pedagogicznym UW rozpoczynamy nowe badanie, finansowane przez Narodowe Centrum Nauki. Będzie ono dotyczyć przyjaźni między dziećmi z i bez niepełnosprawności oraz czynników na nie wpływających. Do udziału w badaniu zapraszamy klasy pierwsze ze Więcej…

 

Macierzyństwo na uchodźstwie. Badania w działaniu

Od początku września 2022 roku na naszym Wydziale realizowany był projekt Motherhood in exile. Biographical studies of mothers – refugees from Ukraine. Jego kierowniczką jest dr Monika Gromadzka, która otrzymała w ramach grantów interwencyjnych prawie 200 tys. zł od NAWA (Narodowej Agencji Współpracy Akademickiej). Projekt łączy poznanie naukowe i praktykę społeczną. Z jednej strony, badania umożliwią lepsze poznanie Więcej…

 

Warszawa Talentów – rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawa

Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi podyplomowe studia z Doradztwa zawodowego i edukacyjnego dla nauczycieli szkół podstawowych m.st. Warszawa. Studia te są jedną z części projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach PROJEKTU: Warszawa Talentów – rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawy

 

Projekt „Edukacja współtworzona poprzez włączanie społeczne” COSI.ed 

Projekt COSI.ed jest projektem międzynarodowym (Norwegia, Dania, Polska, Hiszpania, Portugalia) realizowanym w ramach programu Erasmus+. Ma on na celu opracowanie modelu efektywnej pracy z uczniami zagrożonymi przedwczesnym opuszczeniem systemu edukacji. Realizujący go polski zespół składa się ze specjalistek z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES).

 

ADVANCES 2.0

Studia magisterskie Erasmuss Mundus ADVANCES 2.0: MA Advanced Development in Social Work oferują unikalny europejski program kształcenia na poziomie wyższym w zakresie pracy socjalnej dla studentów z całego świata. Jest to już druga edycja tego programu, który pilotażowo rozpoczęto w 2014 roku. Studia ADVANCES 1.0 ukończyło 45 absolwentów. Czas trwania: 2018-2024 Środki programu: 4.326.000,00 Euro Grant Agreement: Więcej…

 

Sięgnij po więcej! – rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawa

Wydział Pedagogiczny Uniwersyetu Warszawskiego prowadzi podyplomowe studia z Doradztwa zawodowego i edukacyjnego dla nauczycieli szkół podstawowych m.st. Warszawa. Studia te są jedną z części projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach PROJEKTU: Sięgnij po więcej! – rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Oś priorytetowa Więcej…

 

Teacher Drop Out

Jak przeciwdziałać wczesnemu opuszczaniu zawodu przez młodych nauczycieli? W ramach projektu badane są przyczyny, dla których studenci kierunków nauczycielskich opuszczają studia przed uzyskaniem kwalifikacji oraz dlaczego tak wieku początkujących nauczycieli wcześniej opuszcza zawód. Efektem badań będzie przygotowanie raportu oraz rekomendacji dla systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli, które są związane z zapobieganiem wczesnemu opuszczaniu zawodu. Badania Więcej…

 

Humanizacja procesu leczenia i komunikacja kliniczna pomiędzy pacjentem a personelem medycznym przed i w czasie pandemii COVID-19

  Finansowanie: Badanie finansowane ze środków budżetu państwa od Agencji Badań Medycznych, numer Projektu 2021/ABM/COVID19/UW Research financed by the Medical Research Agency, Poland, Project number 2021/ABM/COVID19/UW Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 1 803 100,00 zł (słownie: jeden milion osiemset trzy tysiące sto złotych 00/100) Wartość dofinansowania Projektu wynosi 1 803 100,00 zł (słownie: jeden milion Więcej…

 

ProEdUMW – Badania naukowe w służbie lokalnej polityki edukacyjnej

Współpraca władz Ostrołęki z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego została zainicjowana przez Prezydenta Miasta Łukasza Kulika w 2019 roku. Podpisano umowę o współpracy na lata 2019-2023. W ramach współdziałania realizowane są cztery projekty: Ostrołęckie obserwatorium oświatowe, Co już umiemy? Monitorowanie umiejętności uczniów na rok przed egzaminem ósmoklasisty, O.programuje() Elementy programowania w edukacji początkowej, Demokracja jest OK! Więcej…

 

Curriculum Innovation for Social Inclusion – CISI

Tytuł projektu: “Curriculum Innovation for Social Inclusion” CISI Lider: IVANE JAVAKHISHVILI TBILISI STATE UNIVERSITY, Tbilisi, Gruzja Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego jest partnerem w międzynarodowym projekcie “Curriculum Innovation for Social Inclusion” CISI –Erasmus + Capacity Building in Higher Education (CBHE) program. Celem projektu jest, bazując na międzynarodowej współpracy badawczej i akademickiej, przygotowanie nowych modułów akademickich / studiów Więcej…

 

PARTICIPA

Professional Development Tools Supporting Participation Rights in Early Childhood Education (PARTICIPA) Grant Agreement No. 2019-1-PT01-KA202-060950   Okres realizacji 1.09.2019 – 31.08.2022 Partnerzy projektu Koordynatorem projektu jest Profesor Cecília Aguiar z Iscte – University Institute of Lisbon W projekcie biorą również udział: Hellenic Open University z Grecji Odiseez Belgii The University of Warsaw (na Wydziale Pedagogicznym Więcej…

 

Mathematics in Early Years Education (MEYE)

Tytuł projektu Mathematics in Early Years Education (MEYE) Okres realizacji projektu 1.09.2019 – 31.08.2021. Partnerzy projektu W ramach projektu współpracują ze sobą szkoły, uniwersytety, instytucje edukacyjne i biznesowe reprezentujące 5 krajów:

 

Laboratorium Edukacji Przyszłości

Projekt Laboratorium Edukacji Przyszłości (POWR.03.01.00-00-KN29/18), realizowany przez Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Wartość projektu: 1 576 560,00 Cel projektu Celem projektu jest objęcie kształceniem 71 studentów studiów II stopnia, w tym 70 kobiet i 1 mężczyzna, w zawodzie nauczyciela przedszkola i edukacji Więcej…

 

Czym skorupka… rzetelnie o małym dziecku

Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego bierze udział w międzynarodowym projekcie BECERID, w ramach którego tworzony jest blog poświęcony edukacji najmłodszych dzieci „Czym skorupka… rzetelnie o małym dziecku”. Zapraszamy do odwiedzenia strony:  http://www.czymskorupka.edu.pl/  i polubienia profilu bloga na FB: https://www.facebook.com/czymskorupka/    Celem projektu jest upowszechnianie wyników badań naukowych oraz wsparcie wychowawców dzieci 0-3, nauczycieli, a także rodziców w efektywnym korzystaniu Więcej…

 

Wspólny projekt naszego Wydziału z Miastem Ostrołęka

Dnia 18.04.2019 r. nasz Wydział podpisał umowę współpracy na rzecz doskonalenia pracy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto Ostrołęka. Uroczyste podpisanie umowy odbyło się podczas sesji rady Miasta. Podpisy na dokumencie złożyła Pani Dziekan, prof.dr hab. Anna Wiłkomirska oraz Prezydent Miasta Ostrołęka Pan Łukasz Kulik. Ogromnie cieszy nas perspektywa uczestniczenia w działaniach na Więcej…

 

Mały Innowator

„Mały Innowator” to projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (konkurs POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17). Okres realizacji projektu: 01.09.2018 – 31.08.2020 Wartość projektu: 199 128, 47 zł Wkład Funduszy Europejskich: 167 825, 47 zł

 

Akademia Sztuki Myślenia

 

ISOTIS

ISOTIS (Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society; grant agreement No. 727069) to międzynarodowy projekt badawczy finansowany przez Unię Europejską w ramach programu Horyzont 2020; realizowany jest przez 17 partnerów z 11 krajów europejskich. Projekt rozpoczął się w styczniu 2017 r. i skończy się w grudniu 2019 r. ISOTIS ma przyczynić się do wypracowania skutecznych strategii w obszarze polityki społecznej i edukacyjnej oraz praktyki, Więcej…

 

CARE

CARE is a collaborative project funded by the European Union (FP 7) to address issues related to the quality, inclusiveness, and individual, social, and economic benefits of early childhood education and care in Europe. The central goal of CARE is to develop an evidence-based and culture-sensitive European framework of developmental goals, quality assessment, curriculum approaches, Więcej…

 

Reducing Early School Leaving in Europe

Reducing Early School Leaving in Europe www.RESL.eu The RESL.eu project presents a comprehensive, intersectional and gender sensitive approach of the issue of Early School Leaving (ESL) in Europe aiming at in-depth analyses of existing data and the collection of new empirical data in order to innovate educational systems at the European, national and regional level. Więcej…

 

ADVANCES: MA Advanced Development in Social Work

W odpowiedzi na wyzwania stawiane systemom pomocowym W Europie i na świecie przez coraz bardziej złożoną, globalną rzeczywistość, studia magisterskie ADVANCES: MA Advanced Development in Social Work oferują europejski program kształcenia na poziomie wyższym w zakresie pracy socjalnej. W ramach tego programu nabywane są wiedza i umiejętności charakteryzujące wykwalifikowanych praktyków pracy socjalnej, dzięki połączeniu wiedzy Więcej…